Nem mindennapi páros – Fiat 500 és Vespa

2016. március 23. (szerda) Dombóvári Mihály
Fiat 500: eredetileg sárga volt és rozsdás, most pedig maga Olaszország egy kis izgalmas fűszerezéssel. Vespa: ma már ragyog a lepukkant, 30 éves robogó.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Szép krómdíszek, ügyes restaurálás. A Nuova 500-as igazi örökzöld masina Szép krómdíszek, ügyes restaurálás. A Nuova 500-as igazi örökzöld masina
Közel három éve került Mészégető Zolihoz az 1969-es évjáratú sárga Fiat 500-as. Az állapota minden volt, csak lelkesítő nem. Annyira csámcsogott már rajta a rozsda, hogy a kocsi kezdte elveszteni az eredeti dimenzióit, lényegében rogyadozott. De van, aki ezen nem elkeseredik, hanem kihívást lát benne. Zoli, mint jó autószerelő és lakatos, ami szerelni és lakatolni való, mindent maga csinált.
Nagyon szépen felújított a belső. A kárpitozás kézi munka Nagyon szépen felújított a belső. A kárpitozás kézi munka

Nem fukarkodott, Olaszországból rendelt minden alkatrészt, ami nem volt kínálatban, azt legyártotta, vagy legyártatta. Cserélte a külső-belső homlokfalat, a tűzfalat, a négy sárvédőt, a négy doblemezt, az ajtók alját, maga gyártott rengeteg lemezalkatrészt és formálta újra a két szélvédőkeretet. Néha ugyan fényez is, de inkább átvitte az autót Budai Miklós csepeli fényezőhöz, aki igazán igényes munkát végzett. Ezután indulhatott az összerakás.

Olyan tiszta, hogy a szendvicset szalvéta nélkül is be lehet ide tenni. Persze utána takarítás jön Olyan tiszta, hogy a szendvicset szalvéta nélkül is be lehet ide tenni. Persze utána takarítás jön

Olasz forrásból érkeztek az új lámpák, a lámpakeretek, a sporttükrök és a krómozott alkatrészek. Itt már indult a huncutkodás, mert például a hátsó lámpák szürkék, soha nem árt egy kis tuning. A ponyvatető is kintről jött, eleve így lehet rendelni, pepitán. Zoli úgy döntött, nem az eredeti motort teszi vissza. Egy Kispolszkiból jött a másik, előnye a több lóerő és a 650 cm3-es hengerűrtartalom. A motort is teljesen glancba vágta. A sebességváltó maradt, mert négygangos, az eredeti pedig csak hármas volt. A beillesztés könnyen ment, csupán a féltengelyeken kellett módosítani, az eredetiek kerültek bele, mivel a Polski Fiat hátsó nyomtávja nagyobb. A gépészet más része maradt az eredeti, többek között az egykörös, négydobos fékrendszer.

Glancba vágott az eredetinél erősebb lengyel motor Glancba vágott az eredetinél erősebb lengyel motor

Nagyon szép lett az utastér is. Új szőnyegszett és térdvédő is jutott az autóba, a kárpitozást pedig Tuza Dániel készítette el mesterien. A kormány külön kaland volt, mivel a kocsiban egy Kispolszki kormány szolgált a megvásárláskor. Zoli szerzett eredetit, de töredezett volt. Műanyagjavítással pótolta a hiányokat, majd lefényezte: olyan lett, mint az új. Ezután már csak apróságok jöttek, mint az Abarth-matrica a tankra, meg a dobókocka szelepsapka. Az autó áprilisra lett kész, azóta 2000 kilométert futott, és amerre jár, jókedvre derülnek az emberek!

Barátságos megjelenésű kisautó vakító fehérben Barátságos megjelenésű kisautó vakító fehérben


Rengeteg munka volt a Vespával, de megérte!
Fotó: Dombóvári Mihály Fotó: Dombóvári Mihály
Zoli lerobbant állapotban lelte fel a Vespa robogót, ami eredetileg fekete volt Zoli lerobbant állapotban lelte fel a Vespa robogót, ami eredetileg fekete volt
Kevés robogóhoz jár pótkerék, ebben van Kevés robogóhoz jár pótkerék, ebben van
Amerika ide is beszivárgott: a szelepsapka mi más lehetne, mint dobókocka Amerika ide is beszivárgott: a szelepsapka mi más lehetne, mint dobókocka

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem mindennapi páros – Fiat 500 és Vespa

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér