Fotó: Lővei Gergely

Leginkább a rendszerváltást követő nagy használtautó-behozatali hullámban jöttek Magyarországra az Opel Rekord E generációjának példányai, Nyugaton ekkor voltak a padlón a 10-15 éves autók árai. Valószínűleg így került hazánkba ez a példány is, amelynek aktuális életszakasza nyolc évvel ezelőtt kezdődött, azaz ekkor lett hobbiautó.

Egy ismerőstől jött a hívás, miszerint lenne egy dízel Rekord E hagyatékból, nem érdekli-e az üzlet? A megtekintést követően megalkudtak, így került jelenlegi tulajdonosához, Zoltánhoz az autó. Ekkor még a gyári piros fényezését viselte a gép, azonban a szokásos helyeken rohadt a karosszéria, az egyik ajtót bontottra kellett cserélni, és ha már úgyis telibe kell fújni, akkor megkapta a most is látható szürke színét. Koptató került a kocsi elejére, a tulajdonos egy korábbi Ascona B-jéről származó felnik közepét is a karosszéria színére fújták, hogy egységes legyen a megjelenés.

Az utastér javarészt gyári állapotú, a plüss kárpit egész jól viselte át az évtizedeket, nem égette ki a nap a hátsó szélvédő alatti peremet. Két eltérés van a gyári állapothoz képest, az első ülések közé került egy könyöklő, és a tetőkárpit pepita mintás. Utóbbi akkor került az autóba, amikor épp nem Zoltán tulajdonában volt – a sógornál majd egy közös ismerős is birtokolta a gépet, mielőtt visszakerült visszakerült hozzá –, már folyamatban van a megoldás, azaz egy gyári tetőkárpit beszerzése.

Az első könyöklő megléte létszükséglet, a hetvenes évek elején a benzines blokk alapján kifejlesztett négyhengeres dízel hajtja a kocsit, abból is a lökettérfogat-érzékeny piacok számára készített 2,0 literes darab, ami 54 lóerőt mozgósít. A váltó négyfokozatú, kézi kapcsolású, így az előzéseket meg kell fontolni, de utazóautónak beválik.

Nemrég lett felújítva a motor és az adagoló is, a fotózásra előtt épp csak össze lett rakva a gép, a végleges beállítás után megszűnik majd a füstölés is. A fogyasztás nem ismert, hobbiautóról lévén szó ha kell, tankolnak bele, amúgy 7 liter a becslés. Nem megy sokat ez a Rekord E1-es, találkozókon kívül csak azért veszi elő Zoltán a garázsból, hogy megmozgassa néhanapján, gyakorlatilag szerelni se kell. Legalább jut idő foglalkozni a következő projekttel, a platós Blitz teherautóval…