2 Renault és 2 Peugeot erőforrás egy traktorban. Huszonnégy henger, több száz lóerő
Mi kell egy gumi versenyképessé tételéhez? Egy hatalmas kés, amely kenyérszeletelésre is szolgálhat

Hihetetlen, hogy a motorizáció milyen versengésekre teszi képessé az embereket. Az autó- vagy a motorkerékpár-versenyzés úgy látszik már kevésbé elégíti ki az igényeket. Még többre, még nagyobb versengésre vágyva, egymás után jelennek meg a „porondon” a különféle, és olykor félelmetes produkciók. Javában dívik manapság például a traktorverseny. Persze, nem a földeken munkát végző egyszerű járművek vetélkedéséről van szó, hanem már a minden képzeletet felülmúló gigászi erőt felvonultató, nem is tudjuk minden nevezhető gépszörnyetegek ádáz küzdelmeit láthatja olykor a sok tízezres nézősereg.

Sok-sok munkába tellett, amíg ezt a „versenyautót” összehozták. Noha létjogosultságát megkérdőjelezzük, technikai vonatkozásban mégis remekmű

Vajon egyáltalán milyen kategóriába sorolható az a „traktor”, amelybe négy motort is szerelnek, vagy amelyikbe „csak” három jut? Az alváz, a szerkezeti felépítése homlokegyenest ellenkezője a földművelést végző társának.

Íme, a Kék Angyal
Az istállóból kigördül a „szekér”, noha a szilaj csikó 24 hengerének erejét igencsak fékezni kell

A képeinken látható monstrumok Európa-bajnoki (!) futamokon szerepeltek, hogy milyen eredményt értek el, arról a Ford Magazin nem közölt eredményeket. Amint elnézzük ezeket a járműveket, korántsem félünk attól, hogy a Forma-1, agy más autók versenyeinek babérjaira törhetnek. Ma még újdonságnak számítanak, ám évek múlták voltukra már csak képes beszámolók emlékeztetnek.


Előkészületek a futamra. De előzőleg egy kis fazonigazításra van szükség
Edzés vagy verseny után jólesik a lakoma. Ebben már a feleségek is részt vesznek