– Kétségtelenül elszállt felette az idő, megérett a cserére. Mégis nagyon nehezen válok csak meg tőle, olyannyira a szívemhez nőtt – mondta elérzékenyülten Orsós János, a legendás kék Ikarus 280-as sofőrje. – Sokáig Ladám volt. Amikor aztán el kellett adnom, azt is megsirattam…
Orsós János 1982 óra dolgozik buszon, s Ikaruson kezdett. Mint mondta, pontos, precíz, megbízható jármű volt: soha nem hagyta őket cserben. Igaz, úgy vigyáztak rá, mint a szemük fényére.

– Szerdán már az új MAN-busszal jövök ki én is. Szép, tetszetős darab, de hát  mégsem a mi Ikarusunk… – folytatta Orsós János. – S hogy mennyire népszerűek ezek a buszok? Nemrég csak azért jöttek el Miskolcról Kaposvárra, hogy lefényképezhessék.
– A szóban forgó kék csuklós 1989-ben jött ki a gyárból, azaz 25 éves is elmúlt, s ez idő alatt durván 1 millió 250 ezer kilométert futott. Egyébként nem ez a lecserélésre került flottánk legrégebbi darabja, lévén ”87-es kiadású Ikarusunk is van, illetve már csak volt –
tudtuk meg Király Istvántól, a Kaposvári Közlekedési Zrt. termelési igazgatójától. – Hogy mennyiért kelnek majd el, nem tudom, mert most értékeltetjük majd fel őket. Az viszont tény, hogy Németországból is érdeklődtek az Ikarusaink felől.

Mivel kis hazánkban ezek az utolsó darabok ebből a sorozatból, így remélhetőleg jó áron sikerül majd megválni tőlük. Amúgy az utolsóként nyugdíjba vonuló Ikarus 280-as – a csuklós buszok közül ebből gyártották a legtöbbet az egész világon – a hétfői utolsó napján is vagy 200 kilométert tett meg. Korán reggel Töröcskén kezdett, s 12-es járatként hivatalosan 18 órakor vonult nyugdíjba.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!