Magyarországon a hivatalos szervek nem nézik jó szemmel, ha valaki autót akar összeépíteni. Mindenféle bürökratikus akadályt gördítenek a forgalomba helyezés elé, a Caterhamből is csak a gyárilag összeszerelt példányokat tűrik meg – hiába, az európai típusbizonyítvánnyal nem kekeckedhetnek.

Ennek megfelelően Magyarországon a kitcar-nál csak a rendszámmal rendelkező kitcar a ritkább, azok jellemzően még a kilencvenes években kerültek forgalomba. Az ideiglenes rendszámnak ráadásul megvan az az előnye is, hogy folyamatosan lehet fejleszteni az autót. A kitcar ugyanis arról szól, hogy mindig az igényeinek, és pénztárcánknak megfelelő szintre tudjuk hozni az autó tudását – új motor, jobb gumik, szebb fényezés. Mindennek átvezetése a forgalmiba idő- és pénzigényes folyamat.

Az egyik legnépszerűbb kitcar a Lotus Super 7. Eleve házi összerakásra tervezték Az egyik legnépszerűbb kitcar a Lotus Super 7. Eleve házi összerakásra tervezték

Azon nem szabad csodálkozni, hogy a legnépszerűbb, otthon összerakható autó a Lotus Super 7-t tekintik példaképnek, Colin Chapman eleve úgy tervezte meg az orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsit, hogy azt majd otthon rakják össze a vásárlók – ezzel megspórolhatták a gyári összeépítésű autókra kivetett adót. Az évek során mindössze annyi változott, hogy az abroncsok szélesebbek lettek, az egy liter alatti motorok helyett meg jellemzően kétliteresek dolgoznak a hosszú orrban.

Ha tudnák a fiúk, hogy egy Bogarat csodálnak... Ha tudnák a fiúk, hogy egy Bogarat csodálnak…

Vagy épp motorkerékpár-erőforrás. A könnyű karosszériát gond nélkül mozgatják a normál autókhoz nyomatékszegény motorok, ráadásul a pörgős hangolásuk miatt sokkal élvezetesebbek, mint az autó-erőforrások. A pályanapokon egyébként szokatlan problémákkal szembesülnek a kitcar tulajdonosok. – Hová tegyük a poggyászt? Nem attól félek, hogy kirepül a kanyarban a keresztkulcs, hanem hogy fékezéskor nyakon vág…

El ne ereszd a hajam. A Dutton nagyon hasított a pályán El ne ereszd a hajam. A Dutton nagyon hasított a pályán

A kitcar építésnek kétféle ága van, az egyiknél a lehető legnagyobb élvezetet nyújtó autó elérése a cél, a másiknál meg az álomautó birtoklása. Kakucson ez utóbbi vonalat egy Lamborghini Countach utánzat és egy hotrod képviselte. Mindkettő Bogár alvázra épül, utóbbinál egész sokat meg is őriztek az eredeti karosszériából.

Nem fér a fejembe, hogyan tud egy autó négy kereke ötfelé állni kanyarban? (Citroen 2CV volt az alap) Nem fér a fejembe, hogyan tud egy autó négy kereke ötfelé állni kanyarban? (Citroen 2CV volt az alap)

Amúgy lehet, hogy hivatalos helyről is lehetne segítséget szerezni a kitcar-ok legalizálásának megkönnyítésére. Ahol ugyanis kitcar találkozót tartanak, ott esik az eső. Az aszályos időjárás ellen kitcar-találkozók szervezésével küzdhetne a földművelésügyi tárca. A találkozóról további információkat a www.kck.hu weboldalon, képeket meg az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.