Reklámfotó az 1970-es modellről

Fél évszázaddal ezelőtt máshogy festett az USA autópiaca. Az utakat amerikai gyártmányok uralták, a károsanyag-kibocsátás, a biztonság vagy a takarékosság helyett a szabadságvágy foglalkoztatta a fiatalokat, a márkák pedig egymásra licitálva versenyeztek a figyelmükért. A 60-as évek végére az izomautók egyre többet nyújtottak, egyre magasabb áron, erre reagált a Plymouth, amikor az 1968-as modellévre piacra dobta az 1967-es GTX puritán, izomautó változatát, a Road Runnert. 50 000 dollárt fizettek a Warner Bros.-Seven Artsnak a jól ismert Gyalogkakukk név és figura, valamint a „beep, beep” hang használatának jogaiért, utóbbiból dallamkürtöt is fejlesztettek további 10 000 dolláros költséggel.

A Chrysler B platformra épülő újdonság azonban a klasszikus izomautók mintájára egyszerű, erős és elérhető árú volt. Az egybepados üléseket műbőrrel húzták be, a korai példányokba szőnyeg sem került, a feláras extrák mennyiségét is korlátozták, az AM-rádió és a légkondicionáló mellett szervokormányt, első tárcsafékeket, a négyfokozatú kézi alternatívájaként pedig háromfokozatú automatikus váltót lehetett rendelni. Ezeken kívül még a nagyobb motorra lehetett költeni. Alapváltozatát a szelepnyitási idő és a sűrítési viszony megváltoztatásával 330-ról 335 lóerősre izmosított, 6,3 literes (383 köbinches) „Road Runner” V8-as hajtotta. 714 dollár felárért 425 lóerős, 7,0 literes (426 köbinches) Hemi V8-asra lehetett befizetni. Sikeréről sokat elárul, hogy a márka 1968-ban 20 000 példány eladásával számolt, végül 45 000 fogyott belőle, a Pontiac GTO és a Chevrolet Chevelle SS-396-os után a 3. helyet szerezte meg az eladási listán.

A kormány közepén is megjelent a híres figura

1969-re többek között új hűtőráccsal, hátsó lámpákkal és matricadekorációkkal frissítették. Kabrió karosszériával is piacra dobták, melyből 2128 darabot gyártottak. Már a Prérifarkas figura is feltűnt a feláras „Coyote Duster” direkt levegőszűrő fedelén, és egy új, üvegszálas műanyag motorháztetővel felszerelt csúcsmodellel bővült a választék. A 440 Six Pack egy 390 lóerős (440 köbinches) V8-assal kavarta fel a port, elismerésül a Motor Trend szaklap 1969-ben az Év Autójának választotta a Road Runnert.

Jól szerepelt a Road Runner a korabeli szaklapok tesztjeiben