Rácalmáson található a márka egyetlen európai gyáregysége, a Duna-menti településen 2007-ben indult a termelés

A Hankook vállalat ma már több mint 180 országban működik, 20 ezer alkalmazottal, 8 gyárral, 5 regionális központtal, több mint 30 értékesítési ággal és 5 kutatás-fejlesztési központtal. A márka egyetlen európai gyára Rácalmáson található, ahol 2007 óta folyik a termelés.

https://youtu.be/1i1ihm8xOXk

Az évforduló alkalmából S.T.R.E.A.M. néven új növekedési stratégiát jelentettek be, a betűszó a Hankook jövőbeni fejlődési és fejlesztési céljait is szimbolizálja: az „S” a megújuló és környezetbarát intelligens energiát, a „T” az abroncsgyártási alap-tevékenységet, az „R” a technológiai fejlődést, az „E” az elektrifikációt, az „A” az automatizálást és az ezen alapuló hatékonyságot, míg az „M” a mobilitást jelképezi. A Hankook célja, hogy a stratégia által kijelölt irányokat a jövőbeni növekedés motorjaivá tegye, és ezzel növelje a vállalat globális versenyképességét.

A cégbázis 1941-ben és alapkő „robbantás” 1994-ben

Az 1941-ben Chosun Tire Company néven alapított cég akkor jött létre, amikor a koreai iparosodás még csak csírájában létezett, és a gazdasági fejlődés feltételei sem voltak adottak az országban. A vállalat az első személygépkocsi gumiabroncs gyártóként segített megteremteni a koreai ipari fejlődés sarokköveit. 1953-ben vették fel a Chosun-hoz hasonlóan ókori koreai királyságokra utaló Hankook nevet. A 60-as években a vállalat a koreai gazdaság gyorsütemű fejlődését követte, a két Korea autópálya építési projektjeivel vezető szerepet kapott a helyi közlekedés fejlődésében is.

A 300 milliomodik abroncs 31 évvel ezelőtt készült el

Az innovációban mindig aktív vállalat a világ első nagykapacitású gumiabroncs gyárát 1979-ben a koreai Daejonban építette fel. Felismerve a gazdaság fejlődése által generált igényeket, a vállalat a radiál abroncsok kutatás-fejlesztésére és gyártására specializálódott, melyek a hosszabb élettartam és a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás eredményeként a 60-as évektől széles körben elterjedtek Európában. A gyártási mennyiség növelésével 1980-ban már az export bővítése is lehetővé vált kontinensünkre és az USA-ba, így a Hankook globális piaci szereplővé vált.

https://youtu.be/Zh7qyw74yPg

A vállalat a 90-es években is folytatta stratégiáját az infrastruktúrába való befektetéssel és gyártási kapacitásának bővítésével, és megkezdte partnerkapcsolatainak bővítését az autómárkákkal. Az abroncstechnológia és a kötelező kiváló minőség mércéjének megfelelve a vállalat belépett a tengerentúli eredeti gyári felszerelésű abroncsok (OE) piacára, és 1991-ben aláírta első gyári felszerelésű abroncsok szállítására szóló szerződését a Volkswagennel, néhány év múlva pedig az Audival, a BMW-vel, a Mercedessel és a Porschéval is hasonló megállapodások születtek.

A Technoplex, avagy a Hankook ultramodern központja Koreában

A márka Európai Kereskedelmi Központja 2001-ben kezdte meg működését, 2006-ban pedig elindult a Hankook egyetlen európai gyárának építése Magyarországon. A cégalapítás 70. évfordulója gyárnyitások sorozatát indította el, Kínában, Indonéziában és az Egyesült Államokban létesültek új üzemek, az elmúlt években pedig többek között a BMW 3-as, a Mercedes-Benz S-osztály, a Porsche Macan, 2020-ban pedig a Porsche Taycan elektromos sportautó gyári gumiszállítója lett.

EU-fókusz
A Hankook hannoveri technológiai központjában az európai piac igényeire szabva fejlesztik az abroncsokat, különös tekintettel az európai prémium autógyártók első szerelésű abroncsaira. A vállalat globális bevételének kb. 34%-át az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják.
A rácalmási gyár 885 millió eurós befektetésből épült, a Fejér-megyei bázis jelenleg mintegy 3000 alkalmazottat foglalkoztat és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millió db abroncsra nőtt.

A márka a DTM versenysorozat hivatalos gumiszállítója is volt