Bocsi Attila neve jól cseng az autós szakmában, a Peugeot zászlaja alatt komoly hírnevet szerzett magának. Szerény figura, aki reggelente egy bögre kakaóval turbózza fel magát! Jöjjön egy kis kérdezz-felelek formaguru honfitársunkkal!

Attila már sokat sejtetően vigyorog a 208 T16 Pikes Peak készülő testében. Büszke lehet rá! Attila már sokat sejtetően vigyorog a 208 T16 Pikes Peak készülő testében. Büszke lehet rá!

Autó-Motor: – Az idei Autó, Motor és Tuning Show közönsége személyesen is láthatta a Peugeot Pikes Peak-győztes hiper-szuper versenygépét. Ennek az autónak a külsejét Te tervezted, gondolom, karöltve és együttműködve a technikáért felelős mérnökökkel. Mi volt előbb: a design vagy a műszaki tartalom, amelyhez Neked kellett „ruhát” álmodnod?

– A Peugeot 208 T16 R5-ös sikeres elkészítése után kért fel a Peugeot Sport, lenne-e valamilyen ötletem egy esetleges 208 Pikes Peak versenyautóra. Elkészítettem pár látványtervet, ami a Peugeot vezetésének nagyon elnyerte a tetszését, így a projekt zöld utat kapott. Ezek után kaptam meg a még formálódó technikai alapot, amiből kiindulva és természetesen a Peugeot Sporttal folyamatosan egyeztetve kialakult az autó végleges formája – foglalta össze Attila a Peugeot 208 T16 Pikes Peak prototípus születésének történetét.

Attila és a 208 T16 R5-ös koncepció első „munkadarabja” Attila és a 208 T16 R5-ös koncepció első „munkadarabja”

Autó-Motor: – Sebastien Loeb fantasztikus győzelmet aratott ezzel a masinával. Tudta, hogy Neked is köszönheti? Kaptál tőle legalább egy baráti vállveregetést?

– Többször is találkoztam vele már a tesztek során, Bruno Famin személyesen mutatott be neki. Beszélgettünk és nagyon meglepődött azon, hogy annak idején én is raliztam egy darabig.

A Pikes Peak oldalrögzítésű szárnyát elvetették, de a széles test és a nagy légnyílások maradtak A Pikes Peak oldalrögzítésű szárnyát elvetették, de a széles test és a nagy légnyílások maradtak

Autó-Motor: – Nem titok, hogy nagy barátja vagy a ralizásnak, egykor itthon is szerepeltél a bajnokságban. Munkáid során hagyják, hogy ezen a területen is kalandozz, vagy egyenesen parancs, ha már ilyen sikeres gépet terveztél?

– Sajnos nem sok lehetőségem van a kormányt tekergetni, megmarad a versenyek látogatása, amiből szerencsére sokra el is jutok.

A sikerduó: Loeb mellett a Pikes Peak hegyi felfutó depójában A sikerduó: Loeb mellett a Pikes Peak hegyi felfutó depójában

Autó-Motor: – Kiskamaszként egy Lancia Stratos formája, stílusa csábított el végképp, hogy az autótervezés váljon életed fő csapásirányává. Azóta több típus születésénél is bábáskodtál: kisautó, furgon, családi szabadidő-kombi. Tudod már, hogy mi lesz a következő „Bocsi design”, vagy erről tilos beszélni?

– Erről hivatalosan még nem beszélhetek, de nyár környékén látható lesz a következő munkám. Ez egy kicsit más lesz, mint az eddigiek, de remélem, annál hatásosabb!

Attila egy Lada volánjánál az 1990-es Elkon Ralin Attila egy Lada volánjánál az 1990-es Elkon Ralin

Autó-Motor: – Márka- és típusnév nélkül miként fogalmazható meg az az autó, amilyet legszívesebben papírra vetnél, majd valósághű formába öntenél? Városi kisautó, furgon, családi egyterű, SUV, hot hatch, netán valami más? A repülőgép-koncepcióhoz hasonlókat szívesen készítenél a jövőben is?

– Persze, én mindenre nyitott vagyok. A koncepciók, még ha nem is közvetlenül autóval kapcsolatosak, nagyban hozzájárulnak az egyéni stílus kialakításához. Sőt, ha lehet, még egy kis pluszt is adnak, hogy a formavilágot később visszaintegráljam az autótervezésbe.

Az autósportikon Ari Vatanen és a 208 R5-ös raligép társaságában Az autósportikon Ari Vatanen és a 208 R5-ös raligép társaságában

Autó-Motor: – A munkád mellett mi az, ami kikapcsol, ami kicsit más területre viszi a gondolataidat? Sport? Lakberendezés? Zene? Kirándulás? Családdal bármi? Kutya? Mozi? Édes semmittevés?

– Azt szeretem, ha változatos a kikapcsolódás. Sok helyen járok a világban, szeretem felfedezni az új dolgokat. A történelem a másik nagy passzióm, sokat olvasok és ennek hatására gyakran megyek vártúrákra. Imádom a kora középkori várak és a körülöttük lévő városkák régies hangulatát, szellemét.

A magyar szakember a 107-es kisautó tervezésénél is bábáskodott A magyar szakember a 107-es kisautó tervezésénél is bábáskodott

Autó-Motor: – Tanultál és dolgoztál már számos helyen a világban. Melyik ország/város tud leginkább kibontakoztatni?

– Minden országnak és városnak megvan a maga sármja, csak meg kell találni. Már említettem, hogy sokfelé kirándulok és mindenfelé keresem a hely varázsát. Szeretem Franciaország déli részét, Olaszországot, Spanyolországot és persze Los Angelest, aminek igen különleges kisugárzása van.

Gratulálunk! Attila büszkén áll a 5 by Peugeot koncepció mellett Gratulálunk! Attila büszkén áll a 5 by Peugeot koncepció mellett

Autó-Motor: – Mi az, amiből nem engedsz, amit ugyanúgy csinálsz, bárhol is jársz a világban? Reggeli kávé, futás, narancslé, esti borozás stb?

– Szeretem a helyi dolgokat kiélvezni, ha tehetem, tehát nincsenek kialakult szokásaim ilyen téren. Illetve talán csak egy! Mivel nem kávézom, de ugye kell egy kis „boost”, minden reggel megiszom egy bögre kakaót.

A HX1-es business jet formáját is ő álmodta meg A HX1-es business jet formáját is ő álmodta meg

Bocsi Attila

1967-ben született Miskolcon. Designtervezői tanulmányait Svájcban és az Egyesült Államokban végezte. 1994-1995-ben az Art Center College of Design hallgatója volt (La Tour de Peilz, Svájc), ahol megszerezte a Bachelor of Science in Transportation Design fokozatot. 1994-ben az intézet nemzetközi ösztöndíj pályázatán 43 országból 136 pályázó közül 1. helyezést ért el. 1996-1997-ben az Art Center College of Designban (Pasadena, USA) tanult. Szakmai gyakorlatát 1996-ban az Opelnél végezte, 1997-ben a BMW Designworks USA szabadúszó tervezője volt, majd 1998-2000 között a Protoscar SA tervezője lett. 2001-től dolgozik a Peugeot-nál, ahol a cég egyik vezető tervezője lett. Nevéhez fűződik a 107-es, a 5 by Peugeot, az Expert, a 208 T16 R5-ös raliautó és az 508 RXH karosszériaterve is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!