Már 1957-ben látható volt a szovjet ipar lemaradása - legalábbis ami az autókat illeti Már 1957-ben látható volt a szovjet ipar lemaradása – legalábbis ami az autókat illeti

Az ötvenes években rohamosan fejlődött az egyesült Államok autóipara, egyre több luxussal, egyre több krómmal ellátott autók gördültek le a szerelőszalagokról. Hogy jön a képbe a szovjet Pobjeda? Nem tudjuk.

A Life magazin képsorozata arra utal, a szovjetek megpróbálkoztak az autó forgalmazásával. A legtöbb képen egy Chevrolet 210 társaságában látható az autó, utóbbi kora amerikájának egyik legolcsóbb autója volt. Hiába készültek egyszerre, ránézésre látszik az egy évtized elmaradás a szovjet autón: amíg az amerikai ellenfele széles és lapos, a Pobjeda még a háború utáni autókat idéző púpos karosszériájával a korabeli használt autókat idézi.

Pobjeda Manhattanben, 1957-ben. A Life magazin örökítette meg az eseményt Pobjeda Manhattanben, 1957-ben. A Life magazin örökítette meg az eseményt

A képeken amerikai rendszámot viselő autó még mindenhol cirill betűs feliratokkal rendelkezik, a műszereknél egy gondos ember tollal a mutatók fölé írta angolul, miről is szolgáltatnak információt. Forgalmazásból aztán nem lett semmi, a képek árulkodnak az okról: a rohamos mértékben fellendülő Egyesült Államokban egyszerűen nem volt szükség olcsó szovjet autóra, hiszen a használt amerikai autók még olcsóbbak voltak. Nem sokkal ezt követően meg jött a hidegháború csúcspontja, ami végérvényesen keresztbe tett a Pobjedának – és vele együtt az összes szovjet autónak az USA-ban.

Nem volt vetélytársa a korabeli hazsnált autóknak az új szovjet gépjármű Nem volt vetélytársa a korabeli hazsnált autóknak az új szovjet gépjármű