Ezúttal azonban a világbajnokság szinte leglassúbb versenyén, a Ciprus ralin kell helytállnia a pilótáknak, így a magyar Benik Balázsnak is. S alig hogy túlteszik magukat a versenyzők a ciprusi forróságon, következik a Török, az Akropolisz és az Argentin rali. Nem lesz könnyű dolga a csapatoknak.

Az Európa Bajnokság egyik fontos versenyeként sokáig számon tartott Ciprus rali csak 2000 óta része a Rali Világbajnokságnak. Bár nagyon hasonlít a közeli görögországi versenyre, mégis hegyi útjai sokkal lassabbak. A Cipruson megszokott 66 km/órás átlagsebesség jelentősen elmarad az Akropolisz ralin általános 83 km/órás átlagsebességtől. A gyorsasági szakaszok kanyargósak és nagyon sok munkát okoznak a szerelőknek. Mivel ezúttal nem nyáron tartják a versenyt, a hőmérséklet várhatóan kevésbé lesz tikkasztó a szokásosnál. Az alacsony sebesség következtében kisebb lesz a légáramlat, amely hűtené a motort és az áttételt, míg az autók felfüggesztése és az abroncsok hatalmas ütéseket kénytelenek elviselni a köves utakon. Az abroncsszállítók így az esőgumik mellett a termékskálájuk legkeményebb gumijait viszik el Ciprusra – hogy azok állják a durva utak megpróbáltatásait.

Öt versenyt követően a Peugeot Sport még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát a Citroën és a Subaru előtt, míg Markko Märtin és Marcus Grönholm az egyéni ponttábla harmadik és negyedik helyét foglalja el. Marcus Grönholm 2002-ben megnyerte a versenyt, s bár annak ellenére, hogy jobban szereti az olyan gyors ralikat, mint az Új-Zéland és a Finn rali, mégis tudja, hogy hogyan kell gyorsnak lennie Cipruson. A Szardínia rali helyszínét csalódottan hagyta el a kétszeres világbajnok, hiszen nem tudott a győzelemért folyó harcba beleszólni. Így mindennél jobban eltökélt, hogy a Troodos hegyeknek egy első hellyel a zsebében mond majd búcsút.

A verseny tavalyi győztese az idén is szépen szereplő Sebastien Loeb volt. A Citroën francia pilótája vérmes reményekkel vág neki a mediterrán ralinak azután, hogy Olaszországot zsinórban megszerzett második győzelmével hagyta el. A csapat keményen tesztelt a Szardínia rali előtt Görögországban, ahol már a Ciprus ralin kívül az Akropolisz és a Török ralira is folyt a felkészülés.

2003 győztese, Petter Solberg idén negyedszerre vesz részt a ralin, s reményei szerint hasonlóan jó formában tudja megismételni két évvel ezelőtti győzelmét, amikor is több, mint négy perces előnnyel kormányozta célba autóját.

A fordos pilóták sem hagyják azonban magukat. A csapat kétszer győzedelmeskedett itt az elmúlt öt évben. A Mitsubishinél ismét Gilles Panizzi kap szerepet egy kis tesztmunka után. Nem könnyű hétvége előtt áll a Skoda sem, hiszen a Fabia WRC először látogat el Ciprusra (a tavalyi versenyt kihagyták akkor még az Octavia WRC-vel).

A 2005-ös Ciprus rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 326,68 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1064 km. Egy szervizpont áll majd a résztvevők rendelkezésére Limassolban, a kedvelt pihenőhelyen. A 33. Ciprus ralin várhatóan sokan lemorzsolódnak majd, de aki célbaér, az méltán lehet majd büszke a teljesítményére.