Az idei versenyszezon feladta a leckét a csapatoknak, hiszen egy sor nehéz rali követi egymást. A kíméletlen Ciprus rali után, ahol a durva, köves és kanyargós gyorsasági szakaszok nem kímélték a versenyautókat, a Török ralin még nagyobb forróság, por és nehézségek várnak a versenyzőkre.

Ennek ellenére a rali várhatóan kevésbé lesz fárasztó a ciprusinál. Törökország, amely idén először Formula-1-es futamot is rendez, 2003 óta részese a rali világbajnoki versenynaptárnak. A Török rali karakterisztikáját tekintve az Akropolisz és Ciprus rali keveréke, hiszen a gyorsasági szakaszokon elért átlagsebesség inkább lassú, de az utak felszíne durva kavicsos. A versenyt a két évvel ezelőtti februári időpontról nyárra tették, így az időjárástól függő lehet az abroncsok tapadásának milyensége. Valószínűleg meleg lesz a hegyekben, így gépnek és embernek a terepen kívül még az időjárással is fel kell vennie a harcot. Esőre is számítani lehet, hiszen tavaly az első napon esős-saras viszonyok fogadták a mezőnyt.

A Peugeot Sport ismét teljes erőbedobással készül a hétvégi küzdelemre annak érdekében, hogy megszerezze idei első győzelmét. Egy átütő győzelem nagyon elkelne már a francia csapatnál, hiszen autói bizonyítottan kiegyensúlyozottan mentek, de a dobogó legfelső fokára még nem sikerült felkapaszkodniuk.

“A szezon első harmadában az volt a pozitívum, hogy milyen megbízhatóan mentek az autóink. Bár még elég sokat kell dolgoznunk az abroncsszállító partnerünkkel, a Pirellivel, annak érdekében, hogy optimalizáljuk a papucsok teljesítményét” – nyilatkozta a Peugeot Sport vezetője, Jean-Pierre Nicolas.

A verseny nagy esélyese az a Sebastien Loeb, aki Cipruson mesterhármast ért el, s ráadásul a tavalyi Török rali győztes trófeája is az övé. Ennél nagyobb előnyt senki nem élvezhet a világbajnokságban. A Citroënnél mégsem ez az igazán nagy hír, hanem Carlos Sainz visszatérése a csapathoz. A francia gyártó nagyon elégedetlen volt az idén szerződtetett belga Duvallal, így egy verseny erejéig, visszahívta a csapathoz a tavaly visszavonult spanyol veterán pilótát.

“Hét hónappal ezelőtt vezetettem utoljára a Xsara WRC-t, de a jelenlegi helyzetet felmérve, szeretnék a Citroënnek segíteni, ha szüksége van rám. Nyilvánvaló, hogy a részvételemet a rendkívüli körülmények tették szükségessé, és ez nem jelenti azt, hogy ismét versenyzek a rali világbajnokságban. Szívesen teszek szívességet a Citroënnek, hiszen sokat segítettek nekem 2003-ban” – nyilatkozta Carlos Sainz.

Tavaly a második helyen a 307 WRC-vel versenyző Marcus Grönholm ért célba, aki azonban nem lehetett boldog az ezüstérmes hellyel, hiszen sokáig az élen haladt. Egy alkalommal azonban egy bizarr eset történt. Az egyik út mellett álló betonoszlopba ágyazott fémrúd átszúrta az autót és a navigátor Timo Rautiainen ülésének párnázatát. Ekkor Grönholm lelassított, hogy megnézze jól van-e navigátora, akinek bár nem esett baja, a 307 WRC-vel versenyző párosnak mégsem sikerült visszaszereznie az így elvesztett időt és a vezető helyet. A 2004-es Török rali bronzérmese, aki jelenleg az egyéni ponttábla második helyén áll megosztva azt Markko Märtinnel, Petter Solberg volt. A két rali közötti szokásos sportok helyett azonban a Subaru pilótája az ágyat nyomta s megpróbált mihamarabb felgyógyulni influenzájából. Solberg esélyes lehet a győzelemre, hiszen a terep fekszik vezetési stílusának, amellett, hogy a Pirelli abroncsok is jól teljesítettek itt.

A 2005-ös Török rali három napon át tart, s a 17 gyorsasági szakasz 348.43 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1228 km.