Az I. Építoipari Kupa szombaton a Westend City Centerből rajtolt délután 2 órakor. A felsorakozott 14 profi és 3 amatőr versenyzőpáros etapon teljesítette a Budapest-Dabas útvonalat, majd fél négykor elindultak a két 23 kilométeres szelektív szakaszra.

A szombati nap legizgalmasabb eseménye Ács Laci kicsúszása volt, a Kardos-tanyai pálya belső ívén egy éles kanyarban kisodródott, és majdnem belecsúszott az út melletti kis tóba. Az autó hátsó fele még így is belógott a pályára, ezért a mögötte jövőket lassításra kellett figyelmeztetni. A csúszós, esőáztatta talajon azonban nem volt olyan könnyű hirtelen fékezni és egy kanyarban kikerülni a beragadt Nissant, Kristóf Marci neki is ment a bal hátsó felének és tolt rajta még egy kicsit a tó felé. Negyedórás próbálkozás után végre sikerült kihúzni az autót a sárból, és az Ács-Bagics páros jókora hátrányt összeszedve, de folytatni tudta a versenyt.

Az első nap végén a sorrend:
1. Gál-Oroszlán 37.47
2. Kis-Czeglédi 38.33
3. Liszi-Tóth D. 40.38
4. Sarrang-Stark 41.43
5. Palik-Darázsi 42.51
6. Kéry-Szegedi 44.36
7. Horváth-Tóth Gy. 44.57
8. Kristóf-Hujber 45.06
9. Varga-Pocseg 45.53
10. Bártfai-Greff 46.35
11. Fuszéder-Nagy Sz. 48.04
12. Ács-Bagics 59.31
13. Csasztvan-Tóth L. 1.10.46

 Vasárnapra elállt a szombaton kitartóan zuhogó eső, és helyét átvette a szeles, napsütéses időjárás. A mezőnynek négy szelektívet (40-80-80-40 km) kellett teljesítenie, amelyek az elmesélések alapján rendkívül strapásak voltak. A talaj néhol teljesen felszáradt, egyes szakaszokon viszont hatalmas sártócsa maradt. Óriási, kemény buckák, mély gödrök és sűrűn egymást követő jelek tették próbára a vezetőket és a navigátorokat; az egyes szelektívek végén az izzadságtól csurom vizesen szálltak ki a versenyzők az autókból. Óriási küzdelem folyt a nap első felében Gál István és Liszi Laci között, mivel Babáék az első gyorsaságin eltévesztettek egy jelet, ezzel két percet vesztettek és a mitsubishis páros 37 másodpercre megközelítette őket. A nap harmadik szelektív szakaszán viszont Lisziék defektet kaptak, amivel nem csak a Gálékkal szembeni különbséget növelték, hanem Palik Laci is utolérte őket. A páros egyébként ezen a szelektíven nem volt túl szerencsés, ahogy kijöttek a gyorsról leállt az autó, és Kristóf Marci húzta be őket a szervizbe. Mint utóbb kiderült, kiment egy biztosíték az autóban, és nem tudott beindulni a motor. A Palik-Darázsi kettos végül 1 perc 19 másodperccel előttük a harmadik helyen végzett, és így felzárkózott az összetett bajnoki állásban a harmadik helyre. Érdemes megemlíteni, hogy Sarrang Balázs remekül szerepelt a hétvégén, szombaton a negyedik helyen állt, vasárnap pedig az ötödik pozícióban fejezte be a versenyt, ebből is látszik, hogy ha nem hibásodik meg valami a Pajeroban, nagyon jó helyen tud végezni a páros. Sajnos sokan forfaitolásra kényszerültek, Bártfai, Kéry, Fuszéder, Csazstvan és Ács Laci is (utóbbi a váltó meghibásodása miatt) kényszerült korábban bemenni a parc fermébe, de büntetés ellenében így is értékelésre kerültek. A verseny egyetlen kiesője Murczin Zsolt, aki a vasárnapi első szelektíven kényszerült kiállásra. Az amatőrök közül az Ács Mihály-Boglár Gábor kettős fejezte be a futamot, a Morvai Zoltán-Apáthy Zoltán, és a Farkas Péter-Juhász Béla páros kiesett a versenyből. A csapatversenyt az RTL Motorsport Klub nyerte.

Végeredmény:
1. Kis-Czeglédi
2. Gál-Oroszlán + 11.19
3. Palik-Darázsi + 18.45
4. Liszi Tóth D. + 20.03
5. Sarrang-Stark + 33.31
6. Kristóf-Hujber + 42.02
7. Horváth-Tóth Gy. + 56.32
8. Fuszéder-Nagy Sz. + 1.10.46
9. Csasztvan – Tóth L. + 3.15.48
10. Kéry-Szegedi + 3.21.04
11. Varga-Pocseg + 3.22.32
12. Ács-Bagics + 3.41.10
13. Bártfai-Greff + 5.52.21

Az RTL Motorsport Klub versenyzőinek nyilatkozatai:

Kis Sándor: „A csapat remek munkát végzett egész hétvégén. A mai első gyorsaságin jó nagy sár volt, s ez nekünk kedvezett, ott eléggé meg tudtunk lépni a mezőnytől. Utána már taktikusan mentünk, de így is sorra nyertük a szakaszokat. Az új fejlesztéseink jól vizsgáztak, s azt hiszem, ezzel a gyorsasággal a nemzetközi mezőnyben sem kell majd szégyenkeznünk.” Palik László: „Jólesett mindannyiunknak ez a verseny. Az utolsó előtti gyorsasági elején kaptunk egy jobb első defektet, és letaroltunk egy nyárfaligetet. Öt teljes percet dobtunk el a kerékcserével. Ezután kissé elborult az agyam, s elkezdtünk rettentően sietni. Így nem is vesztettünk olyan sok időt: harmadikként fejeztük be a szakaszt, és az utolsó negyven kilométeres szelektív szakasz előtt 50 másodpercnyire megközelítettük Liszi Laciékat, azaz nyílt sisakossá vált a küzdelem. Az utolsó gyorsaságin aztán annyira elemünkben voltunk, hogy nem csupán az összetett harmadik helyet sikerült megszereznünk, de életünkben először mi jegyeztük a legjobb időt a szelektíven. Talán még ennél is fontosabb azonban számunkra, hogy végre élvezni tudtunk egy saras versenyt. Eddig ez volt számunkra a leggyengébb láncszem. Ezen a hétvégén azt hiszem, sokat fejlődtünk, bár ezzel együtt is bőven van még mit tanulnunk. Gabi egész hétvégén elképsztően jól navigált, remek ritmust diktált. A csapat zsinórban másodszor nyerte meg a csapatversenyt, s másodszor álltunk Kis Sanyi barátommal együtt a dobogón. Mit mondjak: soha rosszabb versenyhétvégét!” Ács László: „Az utolsó előtti gyorsaságin egy fordulónál egyszer csak kattogó hangot hallottunk: szétment a váltónk. Ez zsinórban a harmadik olyan verseny, amikor az utolsó kilométereken megáll az autónk, de nagyon remélem, hogy most már vége szakad ennek a sorozatnak.”

A következő verseny az augusztus 18-20. között megrendezésre kerülő HunGarian baja lesz Veszprémben.