Azonban a Hungaroringen még elindulhat. Ennek fizikai akadálya nincs, de sürgősen lépni kell. Egy hónappal ezelőtt a sávolyi MotoGp bizonytalanságáról már felröppent a hír, akkor még maga a spanyol befektető is cáfolta ezt. Most mégis a halasztást jelentette be Suchman Tamás a kiemelt fejlesztésekért, ezen belül a sávolyi beruházás hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos.

A spanyol fél a gazdasági válsággal magyarázta ennek okát. Különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt, a beruházás finanszírozásának szervezése több időt vett igénybe a tervezettnél. Vicente Cotino Escriva, a Sedesa Csoport elnöke azt írta: benyújtották a megépítéshez szükséges összeg felére, 45 millió euróra a hitelkérelmet és a beruházás üzleti tervét a Magyar Fejlesztési Banknak. A bank vezetői elmondták, hogy más koncepció alapján tudják csak elképzelni a pálya finanszírozását, ezért megkezdődött a hitelkérelem átdolgozása, az új változatot rövidesen benyújtják. Ennek értelmében 2010 tavaszára kérték Magyar Nagydíj időpontját.

Suchman Tamás kiemelte, hogy a Sedesa külön kitért a kormány korrekt együttműködésére, s hogy kiemelt projektként kezelik az ügyet. A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően maximális kormánytámogatást várt el, s kapott is. – A spanyolok eddig hatmilliárd forintot költöttek a projektre, így bízunk benne, hogy ezt nem hagyják veszni – tette hozzá a kormánybiztos. – A magyar állam eddig nem nyújtott pénzügyi eszközöket, ezért vesztesége nincs. A turisztikai veszteséggel azonban lehet számolni, amennyiben mégsem tudják Magyarországon tartani a futamot. A Balatonnak akkor is bevétel elmaradást jelent, ha hazai helyszínt választanak. A bejelentéstől függetlenül továbbra is tartanak a hatósági egyeztetések, az építési engedély kiadása március végén várható. Sávolyon egyébként nincs dermedt csend. – Ahogy látjuk, az előkészületek továbbra is a maguk menetében haladnak – mondta Bobek József polgármester. – Próbaüzem alatt van az újonnan megépült szennyvízcsatorna, amire a sávolyiak az országban egyedülállóként térítésmentesen ráköthetnek. A leendő pálya területén pedig elkezdték az üzemi utakat kialakítani.

A szennyvízcsatorna marad

A faluban inkább csak azért paprikás a hangulat, mert lassan kezd elegük lenni a beruházás körüli felhajtásból a sávolyiaknak. Már nem tudják kinek higgyenek. – Talmácsi Gáborért odáig vannak a gyerekeim, és az unokám is. Alig várják, hogy itt láthassák – tette hozzá a sávolyi Vida Tivadarné. – Ha idén nem lesz meg, majd megépül jövőre a pálya. Legalább az egyik álmunk teljesült: van szennyvízcsatornánk.

A Sedesa közleménye

Vicente Cotino Escriva, a Share Capital es a SEDESA Csoport elnöke közleményt adott ki.
A MotoGP Magyar Nagydíj szervezője, Balatonring Zrt. kéri a Dornát (a gyorsasági-motoros világbajnokság jogtulajdonosát) és a FIM-et (Nemzetközi Motorkerékpár Szövetséget), hogy a Magyar Nagydíj időpontját megváltoztathassa, és az 2009 szeptembere helyett 2010 tavaszán kerüljön megrendezésre.

Óriásberuházás esetében a befektető a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően maximális kormánytámogatást várt el, melyet –úgy érzi – meg is kapott. A kormány kiemelt projektként kezeli az ügyet, ugyanakkor a befektetőcsoportunk szakemberei is rendkívül feszített ütemben dolgoznak. Tény, hogy a Share Capital eddig mintegy hatmilliárd forintot költött a projektre, és rendelkezésére áll az építési költségek ötven százaléka, negyvenöt millió euró is.

Beruházói csoportunk megvásárolta a szükséges földterületeket; megépítette Sávoly község szennyvízhálózatát; folyamatban van a szennyvíztisztító megépítése, a területet átszelő gázvezeték áthelyezése. Hathatós állami és önkormányzati segítséggel végbement a szabályozási folyamat,és valamennyi, a beruházás megvalósításához a jogszabályokban megkövetelt engedély a birtokunkban van- az építési engedélyek pedig várhatóan március végéig megszületnek. A halasztás oka, hogy a gazdasági válság, és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a beruházás finanszírozásának szervezése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél. Kereskedelmi bankok a jelen helyzetben nem képesek a beruházás finanszírozására, ezért a Share Capital a Magyar Fejlesztési Bankkal kezdett tárgyalásokat egy a pálya megépítéséhez szükséges összeg felét kitevő, mintegy negyvenöt millió eurós hitel folyósításáról.

Februárban a projektmenedzsmenttel megbízott cég vezetői benyújtották a hitelkérelmet és a beruházás üzleti tervét az MFB-nek, ám az ezt követő megbeszélésen a bank vezetői elmondták, hogy más koncepció alapján tudják csak elképzelni a pálya finanszírozását. Az egyeztetésen elhangzottaknak megfelelően megkezdődött a hitelkérelem átdolgozása- az új változat rövidesen benyújtásra kerül. Szeretnénk leszögezni: nem ez a Share Capital és a vele szoros üzleti kapcsolatban álló vállalkozások egyetlen projektje Magyarországon; eddig is minden esetben korrekt módon, késedelem nélkül fizettek, ezzel is bizonyítva tőkeerejüket valamint elhivatottságukat a magyarországi befektetések iránt.

A cégcsoport számos egyéb hazai fejlesztésen is dolgozik, melyekbe már eddig is jelentős tőkét és munkát fektetett. A beruházó elemi érdeke, hogy a Balatonring megépüljön, hiszen azon túl, hogy Magyarországra csábította a 184 országban élőben közvetített MotoGP világversenyt, oroszlánrésze volt abban, hogy – szoros együttműködésben a kormánnyal – sikerült lekötni a verseny szervezési jogait Magyarország számára öt évre. A pályának meg kell épülnie, ez a magyar állam és a beruházó szándéka egyaránt, de főképpen ez az ország érdeke is: a Balatonring egyik motorja lehet a kifulladásban lévő turizmus újbóli felvirágzásának és a régió fejlődésének.

A beruházást felügyelő Grupo Miltont és a cégcsoportunkhoz tartozó Logistic Land Rt-t szoros kapcsolat fűzi a Magyar motorsporthoz: létrehoztak egy magyar csapatot, amelyben Talmácsi Gábor világbajnoki szinvonalú motorral tud majd versenyezni, biztosítva ennek minden anyagi és egyéb feltételeit-miközben a magyar támogatók elmaradtak. Így cégcsoportunk biztosítja, hogy a magyar világbajnok a legjobb eséllyel induljon 2009-ben is a világbajnoki címért.. Tények, érdekek, értelem és érzelem mind a Balatonring megépítése mellett szólnak, és a pálya megépül; ugyanakkor az első verseny későbbre halasztása lehetőséget ad a finanszírozás ügyének rendezésére, a kivitelezési munkák reális ütemben történő megvalósítására