A Renaultnak idáig nagyon jól alakult a 2005-ös szezon, hiszen először Giancarlo Fisichella, majd Fernando Alonso kezébe került a győzelmi trófea, s így a francia konstruktőr vezeti a gyártók sorát. Bahreinben természetesen nem is lehet más célja a Flavio Briatore vezette csapatnak, mintsem zsinórban harmadszor győzedelmeskedni. Erre jó az esélye az enstone-i csapatnak, hiszen tavaly a ferrarik mögött a Renault és BAR-pilóták jeleskedtek.

“A csapat határozottan a csúcson van jelen pillanatban, így nagyon optimistán utazunk el a versenyre. Az abroncsaink nagyon jól viselkedtek magas hőmérsékleten Sepangban, bár nagyon megterhelő lesz a bahreini futam, elgondolásom szerint mégis versenyképesen mennek majd. Ami az autó teljesítményét illeti, az első két pályán mi voltunk az etalon, és szerintem ez folytatódhat Bahreinben is – annak ellenére, hogy tavaly ott nem nyújtottunk túl erős teljesítményt. A kérdés inkább az, hogy ki lesz

az ellenfelünk, mivel eddig minden futamon más és más volt. A McLaren nagyon erős és a Ferrari akkorra már az új autójával áll rajthoz, de az igazat megvallva nem nagyon izgatnak a többiek. Tudjuk, hogyan hajtsunk a hétvégén, és milyen területekre koncentráljunk. Ha ezt jól csináljuk, biztos vagyok benne, hogy ismét az élen fogunk végezni.” – nyilatkozta a Malajziai Nagydíj győztese, Fernando Alonso.

Annak ellenére, hogy Renault spanyol pilótája nagyon jó véleménnyel van a McLarenről, idén nem megy valami jól a csapatnak, ráadásul Juan-Pablo Montoya teniszezés közben megcsúszott és ráesett a hátára, így nemhogy a hétvégi szereplése esett kútba, de talán Imolában a San Marino Nagydíjon sem állhat majd rajthoz. Ennek folytán ezüsttálcán kap Pedro de la Rosa lehetőséget a bizonyításra.

A két ferraris pilóta sokat szenvedett az F2004M jelű autóval az első két futamon, így a maranellói csapat az eredeti elképzelésével ellentétben már most beveti az F2005-öt. A pilóták elégedettek az autóval, mely Rubens Barrichello szerint gyorsabb, s különösen csodálatosan veszi be a gyors kanyarokat. Az idei modell minden területen előrelépést jelent, s a csapat gumiszállítója amellett, hogy magára vállalta a felelősséget az eddigi rossz eredményekért, kijelentette, hogy fejlesztéseket folytatott, melyek remélhetőleg gyümölcsözőek lesznek a szahíri futamon.

S hogy mi történt tavaly? Michael Schumacher lehengerelte a Formula-1-es mezőnyt és beírta nevét a történelemkönyvekbe, mint az első Bahrein Formula-1-es Nagydíj győztese. Ezzel zsinórban harmadik győzelmét szerezte meg a szezon első három futamából. Ezen a hétvégén vége lesz a tengerentúli versenyek sorozatának, és a mezőny visszatér Európába, s a San Marino Nagydíjjal kezdetét veszi a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, a forró és párás Malajzia és a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2005-ös autójából.

A pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból, valamint hosszú egyenesekből áll, ami igazi kihívást jelent majd a Formula-1-es mezőnynek. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyen szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja. Így ez zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. Az első kanyar formája miatt különösen érdemes lesz a rajtra odafigyelni, ami még hozhat meglepetéseket. Ahhoz, hogy valaki gyors legyen Bahreinben jó fékekre van szüksége (nehogy blokkolja a kerekeket verseny alatt), s persze a nagy mechanikai tapadás és az erős motor sem hátrány.

És a végső visszaszámlálás. Az 57-körös Bahrein Nagydíj április 3-án, helyi idő szerint 14.30-kor veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,417 km, a teljes versenytáv 308,523 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 30,252 másodperc. 2004-ben Michael Schumacher nyert, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1’28″34.875 volt. A második helyezett a szintén ferraris Rubens Barrichello lett, míg a harmadik helyen a BAR-os Jenson Button ért célba.