Tavaly a kék-sárga istálló kénytelen volt átengedni a konstruktőri ponttábla második helyét a BAR-nak, s beérni a bronzérmes hellyel. Idén azonban minden más lesz, legalábbis a csapat vezetősége szerint.

“A Renault visszatérésekor elmondtuk, hogy bármikor, amikor ambiciózus tervekkel vágtunk neki valaminek, mindig elértük céljainkat. Reméljük ismét teljesíthetjük az ígéretünket. Korábban azt is elmondtuk, hogy 2005-ben és 2006-ban a világbajnoki címért akarunk harcolni. Sorozatban szeretnénk versenyeket nyerni, és nem csak egy győzelmet szerezni, mint tavaly” – nyilatkozta a Renault Sport elnöke, Patrick Faure.

Az enstone-iak célkitűzését idén Fernando Alonsónak és az újonc Giancarlo Fisichellának – a csapat talán eddigi legerősebb versenyzőpárosának – kell teljesítenie.
“Tényleg nagyon jól alakultak az első tesztek, még kis probléma sem merült fel, és biztos vagyok abban, hogy az autó fantasztikusan megy majd” – nyilatkozta igencsak optimistán a csapat spanyol sztárja.
“Nem gondolok semmire, mindaddig, míg meg nem érkezünk Melbourne-be. Ami a reményeimet illeti, szeretnék idén győzelmekért harcolni. Mentálisan soha nem voltam ilyen erős és nagyon felkészült vagyok. Gyorsnak kell lennünk a versenyhétvégék során és a mezőny elején kell majd küzdenünk a győzelmekért ” – tette hozzá.

A tavalyi monacói győztest lecserélő Giancarlo Fisichella elmondása szerint, bár még sokat nem vezette az autót, de jól érzi magát benne. Trulli még tavaly került ki a csapatból a Kínai Nagydíj előtt, és őt az idén sauberes színekben rajthoz álló Jacques Villeneuve helyettesítette három futam erejéig.

Faure hozzátette, hogy az új szabályok, amelyek a motorok és abroncsok számát szabályozzák a versenyt kiegyenlítettebbé teszik 2005-ben. Az R25-ös a tavalyi modell továbbfejlesztett változata. Az új RS25-ös motor súlypontját alacsonyabbra helyezték, s a cél az volt, hogy optimalizáljanak minden egyes részletet annak érdekében, hogy az ellenállóképességet erősítsék, csökkentsék a súlyt és olyan tömören rakják össze az alkatrészeket, hogy az aerodinamikáért felelős mérnökök a lehető legnagyobb szabadságot kapják.