Így a klasszikus aszfaltos versenyt egy murvás rali váltja fel. A világbajnoki ralimezőny idén utoljára egy teljesen új terepen harcol egymással. A szeptemberben is esős Brit ralit követően a csapatok a mediterrán nyárutó ízét élhetik át egy várhatóan nagyon kellemes ralin. A murvás rali főhadiszállása Porto Cervo luxus üdülőhelyén lesz, miközben a központi szervizpontot Olbiában rendezik be. A verseny bár a világbajnokságban új, de azért mégsem annyira az, hiszen az európai ralibajnokság része volt. Mi több a nyolcvanas években több ismert pilóta – így Markku Alen, Miki Biasion, Henri Toivonen, Juha Kankkunen – nagyon előszeretettel vett részt ezen a viadalon. Az elmúlt évek győztesei között a tavalyi, Harri Rovanperä, idén a Peugeot Sport csapatát erősíti.

“Kellemes emlékek fűznek a versenyhez, főleg a nézők által teremtett atmoszféra miatt, ami jellemző Olaszországban. A gyorsasági szakaszok ismerete nem ad nagy előnyt, mivel mindössze 12 km-nyi szakaszt használtak az idei útvonalból tavaly! Azonban ha a rali karaktere ugyanolyan lesz, mint 2003-ban, akkor várhatóan egy gyors, szűk és technikás verseny áll előttünk. Így nagyon nehéznek ígérkezik. A csapat keményen dolgozva készült a ralira. Remélem ez az előnyünkre válik, mivel a siker mostanában elkerült minket” – szögezte le 2003 Szardínia rali-győztese, aki azon lesz, hogy megismételje tavalyi győzelmét, ezúttal a 307 WRC volánja mögött.

A világbajnokságban vezető Sebastien Loeb hasonló célokkal indul Szardínia-szigetén, mint Nagy-Britanniában. Bár akkor nem sikerült a győzelem, de ha most összejön az aranyérmes hely, akkor az idei világbajnoki cím szinte már a zsebében van. Így a rali különösen fontos a francia pilóta számára, s miután bebizonyította már Cipruson és Törökországban, hogy képes murván győzni, így itt is nagy eséllyel indul. Nem lesz egyszerű dolga a fordos pilótáknak sem.

Markko Martin Argentínában elszenvedett balesetét követően nem tudja felvenni a tempót a leggyorsabbakkal. Ennek ellenére a kék ovális autói eddig jól teljesítettek murván, így itt is számítani lehet rájuk.

A Subarunál sem egyszerű a helyzet, Petter Solbergnek ugyanis meg kell nyernie a szezon hátralévő versenyeit ahhoz, hogy esélyes legyen a világbajnoki címre. S ez nem elég. Loebnek is rossz teljesítményt kellene ehhez nyújtania, amire lássuk be nincs sok esély. A norvég pilóta így a versenyhétvégén arra törekszik, hogy zsinórban harmadszor is nyerjen s borsot törjön francia riválisa orra alá.

A 2004-es Szardínia rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 384,23 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1 228,92 km.