Az idei év eddig Michael Schumacherről és a második helyért folyó küzdelemről szólt. Ez azonban megváltozhat a hétvégén, miután a Ferrari német pilótájának elmondása szerint nem biztos, hogy nyer hazai pályán is. A 2003-as szezonban nem volt ilyen domináns a Ferrari fölénye, Michael Schumacher csak a hetedik helyen kormányozta célba piros betonszaggatóját.

Tavaly elsöprő fölénnyel Juan-Pablo Montoya nyert, amit ha idén meg tudna ismételni, akkor az nagy lökést adhatna az átalakulóban lévő csapatnak. Bár szponzorai, – mint a Hewlett-Packard (HP) is, amely már öt éve futó szerződésének lejártát követően, többéves hosszabbítással pecsételte meg együttműködését a grove-i istállóval – elkötelezettek a csapat iránt, a kék-fehéreknek időbe telik, míg hozzászoknak ahhoz, hogy Patrick Head helyét Sam Michael foglalta el a technikai igazgatói székben.

“Soha nem feküdt nekem igazán ez a pálya, akár a Benettonnal, akár a Ferrarival versenyeztem. Azért bevallom, már nagyon szeretnék itt is nyerni.” – nyilatkozta bizakodva Michael Schumacher, aki mellesleg egy jótékonysági focimeccsen vett részt Portugáliában a két nagydíj közötti időszakban.

A 30. életévét épphogy betöltő Jarno Trulli is azon lesz, hogy megismételje tavalyi németországi szereplését, ahol egy kimerítő hajsza után végül a bronzérmes helyet foglalhatta el a dobogón. Előbb azonban túl kell tennie magát pályafutása legnagyobb balesetének emlékén, amelyet Silverstone-ban szenvedett el.

“Nagyon magabiztos vagyok a következő futam előtt. Szeretem a hockenheimi pályát és ez az a hely, ahol tavaly az első dobogós helyezésemet szereztem meg a Renault-val. Nagyon precízen kell itt vezetni, és nem szabad hibázni, mivel elég sok az előzési lehetőség. Az autónak jól kell mennie, pláne, hogy néhány fejlesztéssel érkezünk meg a német pályára. Jósolni felesleges lenne, hiszen sok múlik a pályán uralkodó viszonyoktól és az abroncsválasztástól.” – szögezte le.

A pálya és a verseny

Az átépített hockenheimi pályán az autóbeállítások teljesen mások lesznek, mint amilyenek a múltban, a régi pályán voltak. Ezzel megváltozik a stratégia és más abroncsokra van szükség. A Renault legoptimálisabb stratégiájának kialakításában nagy szerepet kap az Elf, amely nagyon flexibilis üzemanyaggal készül a versenyre. Az új pályán nagy tapadást kell elérni, mivel sok a lassú kanyar, bár még mindig van két-három gyors kanyar és egy hosszú egyenes. Az autók húzása fontos szerepet kap, mivel a lassú kanyarokból gyorsan kell kigyorsítani.

A 67-körös Német Nagydíj július 25.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Juan-Pablo Montoya tartja, ideje 1 perc 14,917 másodperc

2003-ban Juan-Pablo Montoya szerezte meg a győzelmet Hockenheimben, így tehát Williams-BMW siker született. A kolumbiai pilóta ideje 1’28″48.769 volt. A második helyezett a McLaren pilótája David Coulthard, míg a harmadik a Renault-val versenyző Jarno Trulli lett.