A hétvégi futamnak helyet adó Magny-Cours nem túl kedvelt helyszín a Formula-1-es csapatok körében, hiszen a francia vidék közepén található mindenféle komolyabb érdekesség nélkül.

A csapatok a Francia Nagydíjra a barcelonai pályán tartott háromnapos teszt során készültek fel. A spanyolországi felkészülés alatt általában a
különféle aerodinamikai megoldásokon, az autó beállításokon és az időmérő szimulációkon volt a hangsúly.

A Kanadai Nagydíj egészen váratlan eredményét követően – amikor is kettős BMW-siker született – mindenki nagyon várja, hogy milyen eredmény születik Magny-Cours-ban. 2007-ben totális ferraris dominancia szemtanúi lehettünk, ami azért annyira nem volt váratlan azután, hogy 2006-ban Michael Schumacher (Ferrari) állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

Ami a McLarent illeti, ez az időszak az ünneplésé. A csapat nemrégiben
ünnepelte a McLaren első nagydíj győzelmének 40. évfordulóját, s a hétvégén pedig a Mercedes-Benz megemlékezik az első Mercedes győzelem 100. évfordulójáról (1908, Christian Lautenschlager, Francia Nagydíj). Azért van olyan, amire nem lehetnek büszkék a wokingiak, s az Lewis Hamilton büntetése, amelyet a Kanadai Nagydíjon kapott, mikor Kimi Räikkönen autójába hajtott a bokszutcában. Így a brit pilóta 10 hellyel hátrébbról rajtolhat majd el Magny-Cours-ban.

Szomorú hír a Formula-1 háza tájáról, hogy a Toyotánál először a világbajnoki ralicsapat vezetőjeként, majd a Formula-1-es csapat első vezetőjeként dolgozó Ove Andersson egy raliversenyen halálos balesetet szenvedett. 70 éves volt.

A pálya és a verseny

Az idei lesz az 58. Francia Nagydíj, miután 1950 óta Magny-Cours mellett hét helyszínen – Reimsben, Rouenben, Clermont-Ferrandban, Le Mans-ban, Le Castelletben és Dijon-Prenois-ban – tartották meg a futamot. Franciaországon kívül egyedül az USA-ban rendeztek Formula-1-es futamot több versenypályáján, összesen kilencen. Mikor a versenyt áthelyezték a festői Le Castellet pályáról ide, Magny-Cours-ba, sokan nemtetszésüknek adtak hangot, hiszen a versenypálya vidékies környéke unalmas, nincs túl sok látnivaló.

Magny-Cours technikás pályának számít, amelyet lassú hajtűkanyarok,
közepesen gyors kanyarok, valamint gyors sikánok jellemeznek. A pálya
felülete különösen sima, de az aszfalt, a sötét színe miatt napsütésben
nagyon felmelegedhet.

Mérnöki szemszögből nem könnyű pálya következik, mivel az időjárási
viszonyok folyamatosan változnak. Míg egy kívülálló nem veszi észre, hogy milyen változások mennek végbe, addig a pálya hőmérsékletének legkisebb módosulása befolyásolhatja az autó egyensúlyát és hatással lehet az abroncsok viselkedésére. Ami az abroncskopást illeti, a magas hőmérsékletnek és a kanyarok milyenségének köszönhetően nagyon erősen kopnak a gumik az aszfaltcsíkon. Eső esetén a beton nagyon csúszós lesz.

A 70-körös Francia Nagydíj június 21-én helyi idő szerint 14 órakor veszi
kezdetét. A pálya hossza: 4,411 km, a teljes versenytáv 308,586 km. A
pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 15,377 másodperc.

2007-ben kettős Ferrari-győzelem született. Kimi Räikkönen győzött, ideje
1’30″54.200 volt. A második helyezett a brazil Felipe Massa lett, míg a
bronzérmes helyen a McLarennel versenyző, Lewis Hamilton ért célba.