Idén ismét októberben kerül megrendezésre a Korzika Rali, vagyis a Tour de Corse, amely várhatóan a helyi, francia konstruktőröknek fog kedvezni. Az idei verseny nagyban különbözik az előző években rendezett raliktól, mivel sokkal kisebb területet járnak be a pilóták, s lényegében a rali főhadiszállásának helyszínéül is szolgáló Ajacció környékén “kocsikáznak”. Bár Korzika sokban hasonlít Szardíniához, mégis e két sziget közelsége ellenére teljesen más ralit rendeztek meg rajtuk.

A Szardínia rali köves-murvás gyorsasági szakaszainak pont az ellentéte a gyors és egyenletes francia aszfalt. A korzikai verseny jellemzően kanyargós, s a nagyon koptató, szűk hegyi utak különösen igénybe veszik az abroncsokat, amelyek így döntő tényezők lehetnek a verseny kimenetelében, még akkor is, ha esetleg esőben nem is a limiten mennek velük. Így mindenki az égen tartja vigyázó szemét, azt fürkészve, vajon gyülekeznek-e esőfelhők vagy sem. Az időjárás mindig is nagy fontossággal bírt ezen a versenyen.

Régebben, mikor a verseny szintén ősszel került megrendezésre, legendákat meséltek hatalmas viharokról. Később, mikor a versenyt a kora májusi időpontba helyezték, kellemes időjárás uralkodott a szigeten. Mivel azonban hirtelen zivatarok bármikor leszakadhattak, az abroncsválasztás különösen összetett feladattá vált.

A Peugeot Sportnak idén nem megy olyan jól a versenyzés a 2004-es szezonban debütáló 307 WRC-vel. Ennek ellenére az oroszlános csapat magabiztos a hétvégi versenyt illetően, hiszen a sikerek sora hosszú a Tour de Corsicán. A 205 Turbo 16-os itt léphetett először pályára, majd a 206 WRC is itt debütált 1999-ben, azonnal kivillantva potenciálját, hiszen a következő évben Gilles Panizzi és François Delecour kettős győzelmet szerzett a francia versenyen (Marcus Grönholm ekkor ötödik lett). 2002-ben a Peugeot-pilóták (Panizzi, Grönholm és Burns) söpörhették be az első három helyért járó díjakat, pontokat és a dicsőséget!

Idén Marcus Grönholm, Cedric Robert és Freddy Loix kapja a bizonyítási lehetőséget az oroszlános csapat hazai versenyén. A finn pilótára nagyon számít a csapat, aki egyébiránt nagyon kedveli a Korzika ralit: “Ez egyike a kedvenc aszfaltos ralijaimnak. A gyorsasági szakaszok szűkek és kanyargósak és jobban fekszenek a vezetési stílusomnak, mint a spanyolországiak. Nagyszerűen érzem magam Korzikán, bár remélhetőleg nem fog esni. Ha igen, akkor az abroncsválasztást nagyon megnehezítheti és majd hogy nem találgatnunk kell.”

A Tour de Corse-on eldőlhet az egyéni világbajnoki cím sorsa. Még ha Solberg csúcsformájából nem is esik ki és ismét (idén zsinórban negyedszer) az ő kezében kerül a győztes trófea akkor a világbajnokságban vezető Sebastien Loebnek (Citroen) mindössze öt pontra lesz szüksége ahhoz, hogy megszerezze a világbajnoki címet. S bár a legtöbb tekintet e kettős párharcára irányul majd, azért nem csak erről fog szólni a világbajnokság francia fordulója.

A Ford vezető pilótája, Markko Martin nem nagyon jön lázba a Tour de Corse hallatán, hiszen tavaly egy nagy balesettel kiesett a versenyből. A célja az lehet az észt pilótának, hogy visszaszerezze Carlos Sainztől világbajnokságbeli harmadik helyét.

A 2004-es Korzika rali három napon át tart, s a 12 gyorsasági szakasz 387,80 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1060,72 km.