Köd ülte meg Rabat környékét ma reggelre, de olyan, hogy a mentőhelikopterek több óra múltán sem tudtak felszállni. Ez pedig azt jelenti, hogy adott esetben a bajba jutottaknak nem tudnak segíteni, s ezt nem vállalták a szervezők, inkább törölték a motorosok mai versenynapját. Az autósok 123 kilométeres versenye viszont már az eredeti tervek szerint zajlott le. Ennek megfelelően az RTL Motorsport egységei közül a Kis – Czeglédi páros rajtolt először, magyar idő szerint 12:44-kor. Palikék 12:58-kor, a kamion 13:09-kor kapta meg a rajtjelet.

A gyorsaságin Kisék voltak a leggyorsabbak, 01:30:48-as idejük másodpercre megegyezett a német sztárpilóta Ellen Lohréval, s így a ami napon 41.-ek lettek. De hiába a szép eredmény: hét óra 14 perces büntetést kaptak, s így alaposan visszacsúsztak az összetettben. A páros kálváriája még a szombati maratoni összekötő szakaszon kezdődött, ugyanis mindössze hatvan kilométerrel a szakasz vége előtt “vacakolni” kezdett a váltó. Rövid tanakodás után úgy döntöttek, inkább itt vállalják be a büntetést, semmint hogy “rosszalkodó” váltóval keljenek át Afrikába.

A csere, sajnos, meglehetősen hosszú időt vett igénybe, így az egység elkésett a parc ferméből, ezért kapták a büntetést. Viszont a szervezők sem tudták megmondani a tegnapi szakasz előtt, hogy pontosan mekkora büntetés jár versenyzőinknek, így az csak most került a nevük mellé. Jobb napja volt a Palik – Darázsi duónak: ők a második legjobb időt autózták a magyarok közül, ez a szakaszon a 46., összesítésben a 43. helyre volt elegendő. “Igazi klasszikus marokkói pálya volt, nagyon élveztem.” – áradozott Palik László.

“Nagyon technikás volt a pálya, az autó végig táncolt, hol ide, hol oda dobálta a hátulját. A félpercenkénti rajtoltatás nem könnyítette meg a dolgunkat, nagyjából a negyedik kilométernél értem utol az előttünk rajtolót. Ennek ellenére közel húsz helyet jöttünk ma előre. Így az első igazi, hosszú afrikai gyorsaságin bőven a mezőny első harmadából, majdhogynem az első negyedéből tudunk majd elrajtolni, s jó esélyünk van rá, hogy még sötétedés előtt kiérjünk a gyorsaságiról, ami borzasztóan fontos. Amúgy hál’ Istennek teljesen eseménytelen volt számunkra a mai nap, az autót még mindig kíméltük, egy karcolás sincs rajta, az eddigi céljainkat pedig teljesítettük, sőt, mondhatom, hogy túlteljesítetettük. A szakaszon egyébként a navigáció sem volt piskóta, de Gabi fantasztikusan oldotta meg, nagyon jó ritmusban mondott mindent. Az autó tökéletes, nagyon szépen megy, még tele tankkal is.” A Szaller Zoltán vezette versenykamion ma kicsit hátrébb végzett, mint ahogy azt az elmúlt napokban megszokhattuk tőlük, de azért nem lehet panasz a fiúkra: a 38. helyre hozták a Mercedest, összetettben pedig 37.-ek.

“Elrontottam egy kis folyót, ami magában nem lett volna gond, mert ott nem vesztettünk időt, de később meg kellett állnunk, az elromlott méterszámlálónkat megjavítani. Nem tudom pontosan, de legkevesebb tíz percet vesztettünk. A pálya amúgy gyors volt, jó volt.” A többi magyar versenyző közül Szalayék ma egy kisebb navigációs probléma után a 77. helyre futottak be, összetettben 64.-ek, míg Lisziék kellemes meglepetést produkáltak szakasz 57. és összetett 58. helyükkel. A Darázsi Zsolt vezette kamion ma az igen előkelő 26. helyen végzett, s így feljött az összetett 28. pozíciójába.

Az autósok élmezőnyében ma ismét Gordon remekelt a Volkswagennel, mögötte Peterhansel és Saby végzett, míg az összetettben eddig vezető McRae csak a tizenegyedik lett ma. A kamionok között is trónfosztás volt a mai gyorsaságin: az eddigi két szakaszt nyerő Hans Bekx ma csak tizenkettedik lett DAF-jával, míg a győzelmet a kamazos orosz Vlagyimir Csagin szerezte meg.