A szervezet vezetése hamarosan összeül a csapatok képviselőivel, s megkezdik az egyeztetéseket arról, pontosan mekkora összegben maximálják az éves büdzsét. Max Mosley jelezte: amennyiben a feleknek nem sikerül megegyezni 2008 júniusáig, akkor életbe lépnek a csapatok által élesen bírált tavaly decemberi intézkedések, amelyek a kiadásokat különböző technikai fejlesztések visszafogásával próbálják mérsékelni.

Bár a költségvetés korlátozásának ötlete a Honda csapatától származik, korántsem biztos, hogy könnyen megszületik a konszenzus a rivális teamek között. A büdzsé limitálása ugyanis leginkább a kisebb költségvetésű, valamint a kihívó istállóknak előnyös, a vezető csapatok ugyanis könnyen elveszthetik miatta korábbi fölényüket.

Ennek megfelelően nyilatkoztak egyébként az F1-es csapatok vezetői is: míg például a Red Bull és a BMW jó ötletnek tartja a büdzsé maximálását, a tavalyi világbajnok Ferrari egyelőre elzárkózik a megállapodástól.

A költségvetési limit kialakítása tehát biztosan hosszú tárgyalási folyamat lesz, szakértők azonban úgy vélik, a nagy csapatok erős lobbitevékenysége ellenére sem lesz 120-150 millió dollár fölött a felső határ. Bár az FIA előzetes tájékoztatása szerint a korlátozás a motorfejlesztésre, a pilóták, valamint a csapatvezetők fizetésére és a marketingtevékenységre nem vonatkozik majd, a leggazdagabb istállók esetében így is hatalmas lesz a különbség.

Míg a kisebb csapatok jelenleg csak 70-90 millió dollárt költenek idényenként, a tehetősebbek esetében a 400-500 millió dollárt is megközelíti az éves költségvetés. Bár ennek az összegnek jelentős hányada a motorra megy el, mivel azonban az erőforrások fejlesztését 2008-tól négy évre befagyasztották, a limitálás bevezetését követően feltehetőleg negyedmilliárd dollárnál egyetlen team sem költ majd többet.

Éppen ezért az egyik legfőbb kérdés az, mi lesz a maradék pénzzel. Hiszen az FIA természetesen csak a csapatok kiadásait korlátozhatja, a bevételeiket nem.

A Formula 1-es csapatok költségvetése jelenleg szponzori pénzekből, tulajdonosi hozzájárulásból, merchandising bevételből, valamint – a kereskedelmi jogokat tulajdonló Ecclestone-cégek által visszaosztott – közvetítési jogok értékesítéséből származó összegekből ered. Mivel a szponzorok és a televíziós csatornák valószínűleg nem fizetnek ezután sem kevesebbet a költségvetés korlátozása miatt, és nem várható a merchandising tevékenység visszaesése sem, ezért a limitálás minden bizonnyal a tulajdonosi hozzájárulást (tehát gyári csapatok esetében az autógyártók által a sportba pumpált összeget) veti vissza jelentősen.

A legnagyobb istállók tulajdonosai jelenleg 300-350 millió dollárt is beleölnek a fejlesztésekbe, ez az összeg azonban a büdzsé maximálását követően biztosan 100 millió alá esik. A jelentős forrásfelszabadulás viszont azt eredményezheti, hogy ezek a csapatok többet fordítanak majd azokra az elemekre, amelyek nem korlátozottak, vagyis a jövőben tovább emelkedhetnek a jelenleg sem alacsony versenyzői és csapatvezetői fizetések.