Ez az a verseny ahová a csapatok nagy része nem repülővel és nem is kamionokkal, hanem hajókkal juttatja el felszereléseit. Bár a csapatoknak az augusztusi teszttilalom miatt nem volt lehetőségük tesztelésre, mégis a legtöbben fáradhatatlanul dolgoztak autóikon annak érdekében, hogy a szezon utolsó felének versenyképes autóval vágjanak neki.

A címvédő világbajnok, Fernando Alonso már csak szerény 10 pontos előnnyel vág neki a Török Nagydíjnak. A spanyol pilótának össze kell szednie magát, hiszen mindösszesen öt futam van hátra a világbajnokságból, s a júniusi Kanadai Nagydíj óta nem sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára. A nyári pihenőt követően azonban felfrissülve nagyon optimistán tekint a Renault világbajnoka az előtte álló hétvégére.
“Nagyszerű volt! Mindenki várta már a szünetet, hogy feltöltődjön, így nem csak a pilóták, de a szerelők és mérnökök is. Mindannyiunknak szüksége volt egy kis kikapcsolódásra és így mindennél jobban érezzük majd magunkat Törökországban. Én és a Renault vezetünk a világbajnokságokban, jól felkészültünk erre a futamra és frissnek érezzük magunkat. Nem is kezdődhetne jobban a szezon utolsó része.”

Michael Schumacher, aki a verseny előtt – Budapest után – Athénban játszik ismét egy jótékonysági futballmérkőzésen másképpen látja az utolsó öt futamot.
“Öt esély arra, hogy megváltoztassuk a jelenlegi helyzetet és megnyerjük a világbajnokságot.” Érdekes módon mind Alonso, mind Michael Schumacher pozitívan értékeli a Magyarországon történteket annak ellenére, hogy a dobogó közelébe sem jutottak.
“Előre kell tekintenünk: sokkal rosszabb helyzetben is lehetnénk a szezonnak ebben a szakaszában. Isztambul egy nagyon fontos állomás a világbajnoki címhez vezető úton” – tette hozzá a hétszeres világbajnok.

A nyári pihenő alatt sem maradtak hírek nélkül a Formula-1-es rajongók. Két nagy hír robbant a McLaren és a Midland csapatok háza tájáról, mely szerint mindkét istálló elkelhet az idei évben. A DaimlerChrysler, a világ ötödik legnagyobb autógyártója közel van ahhoz, hogy megvásárolja a fennmaradó 60 %-os részesedést a McLaren csapatból. A Daimler még 1999-ben vásárolt 40 %-ot 400 millió dolláros becsült értékben. A Bruce McLaren által alapított csapat nevéből így eltűnhet az alapító neve és jelenlegi trendhez híven ismét egy autógyártó tulajdonába kerül teljes mértékben egy F1-es istálló, felvéve a gyártó nevét. A Midlandről is szárnyra kaptak hírek, melyek szerint a csapat egyik szponzorának holland tulajdonosa megveszi a csapatot. A hír a Török Nagydíjon vár megerősítésre.

Természetesen Michael Schumacher sem maradhatott ki a szórásból. A német pilóta miközben az Olasz Nagydíjon szándékozik bejelenteni, hogy folytatja-e Formula-1-es pályafutását, állítólag még nagyon hezitál, így úgy néz ki az utolsó pillanatban dönti majd el, hogy hogyan tovább.

A pálya és a verseny

Az Otodrom pályán 13 kanyar és négy egyenes van, s az imolai és az interlagosi pályához hasonlóan az órajárásával ellenkező irányban halad majd a mezőny. A pályának gyakran változik a lejtése, ami érdekessé teszi azt. Az 58-körös Török Nagydíj augusztus 27-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét.
A pálya hossza: 5.338 km, a teljes versenytáv 309,356 km. A pályarekordot Juan-Pablo Montoya tartja, ideje 1 perc 24,770 másodperc. 2005-ben mclarenes siker született, hiszen Kimi Räikkönen nyerte meg a futamot. A második helyezett a Renault-pilótája Fernando Alonso lett, míg a bronzérmes helyen a szintén mclarenes Juan-Pablo Montoya ért célba.