A pilótáknak nem lesz könnyű dolguk Dél-Amerikában, hiszen az
Interlagos versenypályán az órajárással ellentétes irányban köröznek az
autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. Ezeket az izmokat a verseny előtt különösen fontos volt megerősítenie a pilótáknak, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban igencsak nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk, ugyanis az autók beállítása erre a pályára elég nehéz lesz, hiszen nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.

Az abroncsok szempontjából is fontos tényező az ellenkező irányban folyó
verseny, hiszen a pálya így a jobb első és a jobb hátsó kerekekre gyakorol nagyobb nyomást. Bár a pálya buckás, az aszfalt relatíve sima, így ez puha összetételű gumikat kíván meg, miközben a hosszú kanyarok miatt gyorsabban kopó hátsó kerekek miatt elővigyázatosan kell a megfelelő összetételű gumit kiválasztani.

Az Alonso-McLaren szappanopera új fejleményéhez érkezett a Brazil Nagydíj előtti időszakban, így nem maradtuk hírek nélkül az elmúlt két hétben sem. Egy német lap állítása szerint a spanyol pilóta 2008-tól a Renault-hoz szerződik, amely elég rosszul teljesített az idei évben azokután, hogy világbajnokát elvesztette és nem tudott alkalmazkodni a Bridgestone gumikhoz. Flavio Briatore csapatfőnök nagyon fente a fogát a McLarenből teljesen kiábrándult Alonsóra, aki így ráadásul legálisan segítheti is a csapatot abban, hogy még jobban menjenek a jövő évi Renault-k a japán papucsokon. Briatore érthető módon azonban hallgat.

Nem sokban hasonlít az idei és a 2006-os szezonzáró Brazil Nagydíj, hiszen most olyan esett meg, amire már régóta vágynak a Formula-1- szerelmesei. Az utolsó nagydíjon dől el a világbajnoki cím sorsa egy igen fordulatos és eseménydús szezont követően. Egy valamiben azért mégis hasonlít az idei szezonzáró futam a tavalyihoz. Míg 2006-ban ilyenkor egy legendától, Michael Schumachertől búcsúztunk, addig most a kevésbé legendás Ralf Schumacher távozik. Bár csak a Toyotát hagyja ott, de kérdés, hogy a német pilóta kap-e helyet másik csapatnál, eddigi nem túl fényes karrierje és magas gázsi igénye után.