Ebben az évadban két újabb nagydíjjal bővült a versenynaptár, s az emiatt már így is hosszúra sikeredett versenyszezonban a szokásos Japán Nagydíj helyett az eddig a szezon elején tartott Brazil Nagydíjjal vehetünk búcsút a Formula-1-től.

Tavaly nagyon készültek a brazil futam szervezői és sok változtatást hajtottak végre a pályán, s 2000 után 2003-ban is újraaszfaltozták a pályát, hogy a már legendássá vált Interlagos-i hepehupáknak – több-kevesebb sikerrel – örökre búcsút mondjanak. Azt azonban valószínűleg legrosszabb rémálmaikban sem gondolták volna, hogy hatalmas zivatar közepette zajlik majd le a dél-amerikai futam. S bár átépítették a pályát, az minőségben még mindig messze elmarad a modernebb pályáktól, s nem tett jót neki a nagy esőzés sem.

A pilótáknak nem lesz könnyű dolguk, hiszen meg kell küzdeniük azzal, hogy az Interlagos pályán az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. Ez különösen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban lesz kritikus. Az autó beállítása itt különösen nehéz lesz, hiszen nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autónak gyors kell maradnia az egyenesekben való előzéshez.

Az utolsó versenyen az előző évekhez hasonlóan már nem dől el a világbajnoki címek sorsa, hiszen azok ismételten a Ferrarihoz és Michael Schumacherhez kerültek. Most azonban már, hogy nincs tétje a futamnak, akár izgalmas verseny is kialakulhat a hétvégén. Ez a verseny Rubens Barrichello és Juan-Pablo Montoya hazai versenyének is számít. Így biztosan mindketten azon lesznek, hogy a lehető legszebb eredménnyel zárják a 2004-es szezont. Rubens Barrichello minden bizonnyal győzelemre hajt, s ha ferraris nyer, akkor az valószínűleg ő lesz. Michael Schumacher elmondta a verseny előtt, hogy a legfontosabb a győzelem Brazíliában is, s bárki is nyer, a Ferrari lesz a győztes. “Bárki győz is, lényegtelen. Rubens nagyon jó pilóta, ezt senki nem vitathatja. Senkitől sincs szüksége segítségre a győzelemhez. Biztos vagyok abban, hogy nem vár segítséget. Így mindketten a saját versenyünket futjuk és majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”

Ami a Williams istállót illeti, ez lesz az utolsó versenye Ralf Schumacherrel és Juan-Pablo Montoyával. S a csapat az utolsó pontokért is kemény harcot folytat. “Hosszú volt ez a szezon, de még így is nehéz elhinni, hogy a következő verseny lesz az utolsó. Változás, hogy a világbajnokság vége Brazíliában lesz, de ez tetszik, mivel így közel leszek az otthonomhoz, és láthatom a rokonokat és a barátaimat. A japán verseny jó volt, és bizonyítottuk, hogy az autónk versenyképes. Az utolsó versenyen arra törekszünk, hogy növeljük a pontjaink számát és tartsuk előnyünket a McLarenhez képest.”

Az előzetes hírekkel ellentétben Jacques Villeneuve Brazíliában is rajthoz áll a Renault színeiben. Így Franck Montagny továbbra is tesztpilótai státusban érkezik meg a dél-amerikai országba. Miközben a kanadai pilóta arra használja fel az utolsó versenyt, hogy formába lendüljön a jövő szezonra, a csapat másik pilótája, Fernando Alonso győztes tervekkel repül a tengerentúlra. “Hosszú volt ez a szezon és az egész csapat nagyon motivált, hogy jól szerepeljünk Brazíliában és mindenkinek megmutassuk mire is vagyunk képesek. Az elmúlt versenyek eredményei nem voltak igazán jók, de úgy érzem, hogy a maximumot hoztam ki magamból és ha az autó teljesítménye olyan, mint amilyennek reméljük, akkor nagyon is versenyképesek lehetünk. Japánban nem sikerült az időmérő edzés számunkra, így nem harcolhattunk az élvonalban, de Brazíliában dobogós helyre török. Így kezdtük az évet Ausztráliában és nagyszerű lenne ezt megismételni az Interlagoson.”

A pálya és a verseny

A Sao Paulo-i pálya egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A pálya nagy átalakításon ment keresztül 1989-1990-ben és 2000-ben, valamint tavaly újraaszfaltozták az addig nagyon buckásnak tartott Interlagost. Izgalmas fináléja lesz ez a verseny a szezonnak, hiszen Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az istállók két és fél éve nem versenyeztek itt száraz pályán. Tavaly a trópusi eső áztatta pályán egyik autó tört össze a másik után, s a biztonsági autó többszöri pályára látogatása után a 71 körös versenyt végül az 55. körben leintették. 2003-ban Kimi Räikkönen nyerte meg a futamot, így tehát mclarenes siker született. A finn pilóta ideje 1’29″53.179 volt. A második helyezett Giancarlo Fisichella lett, míg a harmadik helyen a Renault-pilótája, Fernando Alonso ért célba.

Az 71-körös Brazil Nagydíj október 24-én este, helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km.