A Francia Nagydíj-győztes Fernando Alonso a futamot követően úgy jósolta, hogy a Formula-1-es világbajnokság hárompólusú lehet az idei évben, s az egyéni világbajnoki cím sorsa három pilóta – Alonso, Räikkönen és Michael Schumacher – között dől majd el. Alonso bár a hétvégén ötödik győzelmét gyűjthette be, de a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a mclarenes ász, Kimi Räikkönen egyre nagyobb nyomást helyez rá az év hátralévő részében.

“Úgy gondolom Kimi és Michael lesznek a legnagyobb ellenfeleim a szezon második felében. Még az elején járunk és még sok verseny van hátra, de mostanában minden versenyen nagyjából ugyanazok állnak a dobogón” – szögezte le a spanyol sztárpilóta.

E három csapatból azonban csak a Ferrarinak és a McLarennek jött be a tavalyi Brit Nagydíj. Schumacher és Barrichello az első és harmadik helyet szerezte meg, miközben kettejük közé becsusszanva lett ezüstérmes a finn Räikkönen. A Renault-nak rosszul sikerült a tavalyi futam. A 40. körben Jarno Trulli autójának hátsó felfüggesztése meghibásodhatott, s emiatt nekicsapódott a falnak, majd többszöri pördülés után végül az összetört autó kerekein landolt. Trulli balesete mellett Alonso is csak a tizedik helyre tudta behozni versenyautóját. Alonso amúgy is 10 hellyel hátrébbról, a 16. helyről, rajtolhatott el, mivel motort cseréltek autójában. A csapat idén szebb eredménnyel szeretné elhagyni a nyáron szerencsére annyira nem is ködös Albiont.

“Silverstone nem igazán fekszik nekünk. Néhány igazán jó megoldást kellene találnunk ezen a héten és pénteken nagyon keményen kell dolgozunk az autó beállításán. A cél a dobogó a jövő héten” – tette hozzá Alonso.

A Williams közben vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy hogyan sikerült a szezon legrosszabb eredményét elkönyvelnie a hétvégi Francia Nagydíjon. A rengeteg fejlesztéssel megrakott autóktól azt várták, hogy közelebb viszik a csapatot a két nagy riválishoz, a Renault-hoz és a McLarenhez, de ehelyett a katasztrofálisra sikeredett verseny mérlege két az első tízen kívüli helyezés volt. Ebben valószínűleg nagy hatással volt a csapatot megrengető hír, mely szerint a BMW elhagyja a csapatot, hogy saját csapatot alapítson a Sauberből.

A pálya és a verseny

A pálya a nagyon gyors és az erős motorral rendelkező autóknak kedvez, s mivel gyors és nehéz, emiatt szinte lehetetlen itt előzni. A Bridge és a Copse kanyarnál kicsi a tér, így nagyon óvatosan kell azokat bevenni. A Stowe kanyar biztonsági szempontból sokat javult Michael Schumacher 1999-es balesete óta. Mindig remek a hangulat Silverstone-ban, így méltán vált sok pilóta kedvencévé. A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A

gumiháború újra felizzik majd a Nagy-Britanniában. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók abroncsokat. Sok csapat gyakorta tesztel ezen a pályán, ami segítheti az autók megfelelő beállítását is. Miután nehéz a pályán előzni, az istállók stratégáin sok múlik, ugyanis most mindennél fontosabb szerephez jut a versenystratégia, amellyel versenyt lehet nyerni és veszíteni.

A 60-körös Brit Nagydíj július 10-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,141 km, a teljes versenytáv 308,355 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 18,739 másodperc. 2004-ben Michael Schumacher szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1’24″42.700 volt. A második helyezett a McLaren pilótája, Kimi Räikkönen lett, míg a harmadik helyezett a 2003-as győztes, a ferraris Rubens Barrichello.