Az Olasz és a Kínai Nagydíj közötti időszakban a csapatok teszteléseket folytattak a szezon utolsó három Európán kívüli versenyére. A legtöbben Silverstone-ban teszteltek, de Jerezben, Mugellóban és Fioranóban is felzúgtak a motorok. Különösen kiugró teljesítményt a Renault újdonsült tesztpilótája, Nelson Piquet tett le az asztalra, aki két egymásutáni napon is a legjobb köridőt futotta. Piquet a Renault jövő évi pilótáját és jelenlegi tesztpilótáját, Heikki Kovalainent is lepipálta teljesítményével.

“Minden területen fejlesztenem kell az autóval és a csapattal. Jó érzés volt gyorsnak lenni, de ez még nem igazán jelent bármit is. Fejlesztenem kell a vezetési képességemen, sok kört kell megtennem és megtanulnom, hogyan fejlesszem az autót. A tanulási görbe elején tartok még” – nyilatkozta az ifjú titán a tesztelés végén igen szerényen.

Ami pedig a két világbajnoki aspiránst – Fernando Alonsót és Michael Schumachert – illeti, mindketten egészséges önbizalommal néznek az előttük álló hétvége elé. A hétszeres világbajnok német pilóta biztos nyolcadik világbajnoki címében, de nem becsüli alá a Renault-t és Fernando Alonsót. A ferraris sztár az Olasz Nagydíjon jelentette be lemondását és jelenleg két ponttal van lemaradva az egyéni ponttáblán a spanyol pilóta mögött.

“Szerintem megnyerhetjük a világbajnoki címet, de a verseny szoros lesz. Nem lehet alábecsülni a Renault-t, ilyen nagy hibát nem vétünk” – szögezte le Schumacher. Alonso az, aki nehezebb helyzetben van kettőjük közül. Rajta van a nagyobb nyomás, hiszen vezeti a világbajnokságot, ugyanakkor utoljára három hónappal ezelőtt, Kanadában állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

“Mindig is tudtuk, hogy szoros lesz a világbajnokság vége, s erre fel voltam készülve. A Renault készen állt a nyitó versenyekre, így eshetett meg, hogy míg mi talán a maximum 95%-ával indultunk, addig a többiek csak a 70%-ával. Most mindenki 98-99%-os, így a verseny nagyon szoros” – nyilatkozta a spanyol klasszis. Amennyiben azonban azt nézzük, hogy kettejük közül ki hogyan teljesített ezen a pályán Fernando Alonso lépéselőnyben van.

Tavalyelőtt negyedik lett, tavaly pedig győzelmével megszerezte a Renault konstruktőri világbajnoki címét. 2004-ben Michael Schumacher ezt a pályát úgy aposztrofálta, mint a legjobbat, amit eddig látott, mégsem sikerült túl jól az eddigi két verseny számára. 2004-ben a mezőny végéről rajtolt el és a 12. helyen ért célba. A tavalyi verseny is elég pechesen alakult számára. Először útban a rajtrács felé Christijan Albers autójával szinte keresztülhajtott Michael Schumacher feje felett, végigszánta a német pilóta autóját. Így mindketten a tartalékautóval rajtolhattak el a bokszutcából. Később a verseny során a biztonsági autó mögött körözve blokkolva a fékeit kicsúszott a pályáról és végleg feladta a versenyt.

Az 5,45 km hosszú pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte, hasonlóan a maláj és a bahreini pályákhoz. Ami a pályát illeti, elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.
Az 56-körös Kínai Nagydíj október 1-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2005-ben Fernando Alonso nyerte meg a futamot, így tehát Renault-siker született. A spanyol pilóta ideje 1’39″53.618 volt. A második helyezett Kimi Räikkönen (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen a toyotás Ralf Schumacher ért célba.