A kanadai nagydíjat maga mögött tudva a jelenlegi két élvonalbeli csapat – a Renault és a McLaren – különösen készül erre a futamra, hiszen előbbi kettős győzelem helyett irtó pechesen pont nélküli futamot zárt, míg utóbbi vitatott módon esett el értékes pontoktól Juan-Pablo Montoya kizárása révén. E két csapat küzd jelen pillanatban versenyképes autókkal a világbajnoki címért, s két egymás utáni futamon egyszer az egyiknek, máskor pedig a másiknak kedvezett a szerencse.

Kanadában a két csapat négy autójából mindössze egy ért célba, s biztosan az lesz a végső győztes, aki a legmegbízhatóbb tud lenni. Érdekes módon a Renault-nak a tavalyi évhez hasonlóan idén sem sikerült a kanadai futam. Ennek ellenére a csapat spanyol sztárja, Fernando Alonso nem vesztette el az önbizalmát, hiszen még mindig vezeti az egyéni ponttáblát és sikeresen szeretné zárni az amerikai futamot.

“Mindig fantasztikus az itteni atmoszféra – ez az egyik leghíresebb versenypálya, és mindenki ismeri Indianapolist. Kétségkívül ez az egyik legrangosabb nagydíj, amit megnyerhetünk. Ami a pályát magát illeti, az egy kicsit összetett és néhány szekciója igen különböző egymástól: vannak nagyon gyors egyenesek, majd nagyon-nagyon lassú kanyarok. Nagyon óvatosnak kell lenni az autó beállításakor, azért, hogy biztos legyél benne, nem veszítesz el emiatt sok-sok időt.”

A Kanadában ezüst és bronzérmes helyet szerző Ferrari csapata bár már bizakodó, de még mindig nem elégedett. Mi több Jean Todt csapatfőnök szerint csak a totális győzelem jelent sikert. “A Kanadai Nagydíj semmi esetre sem a fordulópont. Ha összegezni szeretnénk, az lesz a fordulópont, amikor minden Grand Prix-t megnyerhetünk, mint a múltban, s ami az idei szezon kezdetével ért véget.”

Mégis néhány téren előrehaladást ért el a csapat. “Nagyon elégedettek voltunk a Bridgestone abroncsokkal a verseny során, talán csak az időmérő edzés alatt volt egy kicsit kisebb a tapadásunk, még akkor is, ha Michaelnek sikerült a második helyre kvalifikálnia magát. Kompromisszumot kellett kötnünk az üzemanyag mennyiség tekintetében annak érdekében, hogy ezt az eredményt elérjük, hiszen tudvalevő, hogy ha a mezőny közepéről rajtolsz el, akkor sokkal nehezebbek és előre nehezebben megjósolhatóak a versenyek” – szögezte le Todt.

Az olasz istálló a kezdeti küszködések után meg tudott újulni és ismét képbe került a világbajnokságot illetően. Egy esetleges indianapolisi szép teljesítmény a konstruktőri harmadik helyhez juttathatja a maranellói csapatot. Ráadásul legközelebbi vetélytársai, a Williams és a Toyota már csak fejenként két pontnyi előnnyel rendelkeznek. Ami pedig a mérnököket illeti, az indianapolisi pályán a legfontosabb, hogy megtalálják az egyensúlyt az aerodinamikai és a mechanikai tapadás között, annak érdekében, hogy az autók a lehető legnagyobb sebességgel hajtsanak, mégis a belső részen jó legyen a vezethetőségük.

A brickyardot mégis a nem túl technikás pályák közé sorolják, amelyen egy évben csak egyszer köröznek a csapatok, hiszen ezen a pályán soha nem tesztelnek, így a verseny alatt tehetik próbára autóikat a legendás amerikai aszfaltcsíkon. Ezért időbe telik mire a pilóták hozzászoknak a pályán vezetéshez és a pálya természetéhez.

Az indianapolisi pálya az egyetlen a versenynaptárban, ahol a versenyautók hosszú időn keresztül teljes gázzal hajtanak. Az ovális rész 1.780 méter hosszú és itt az autók több mint 20 másodpercen keresztül teljes erőbedobással futnak. Ezután gyorsan hetes sebességfokozatba kapcsolva még további tíz másodpercet mennek. Csak hogy képben legyünk: a második leghosszabb egyenest Monzában találhatjuk, ahol a pilóták 1.236 métert tesznek meg 14 másodperc alatt teljes gázzal . A Brickyard (téglából épült az eredeti pálya, innen a név: téglagyár) néven elhíresült Indianapolis Motor Speedway gyors kanyarjaival és a Formula-1 leghosszabb egyenesével mind a mérnököknek, mind a pilótáknak nagy kihívást jelent. Ez nem csak a motornak és a fékeknek jelent nagy megpróbáltatást, de a beállítás is nagyon nehéz, mivel a belső rész viszonylag nagy tapadást igényel.

A 73-körös USA Nagydíj június 19-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4.192 km, a teljes versenytáv 306.016 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 10.399 másodperc. 2004-ben Michael Schumacher győzött, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1’40″29.914 volt. A második helyezett Rubens Barrichello (Ferrari) lett, míg a harmadik helyen Takuma Sato ért célba a BAR-Hondával.