Lucas Luhr (27/Németország), Alexandre Prémat (25/Franciaország) és Mike Rockenfeller (23/Németország) DTM-pilóták vezetik majd a harmadik Audi R10 TDI-t (a 3-as rajtszámút) a tradicionális francia hosszú távú versenyen június 16-17-én. A DTM korábbi bajnoka, Mattias Ekström (28/Svédország) lesz az Audi tartalékpilótája, amennyiben Tom Kristensen (39/Dánia) nem épül fel teljesen a versenyre.

„A Le Mans-i verseny minden évben új kihívást jelent” – magyarázta az Audi Motorsport vezetője, Dr. Wolfgang Ullrich. „Egy harmadik autó indításával növeljük az esélyeinket, hogy ismét sikeresek legyünk. A tapasztalat azt mutatja, hogy egy csapat nagyon gyorsan „elveszthet” egy autót Le Mans-ban. A harmadik autó többletköltsége elfogadható mértékű egy két autós csapathoz képest.”

Mattias Ekström, Lucas Luhr, Alexandre Prémat és Mike Rockenfeller április elején bebizonyították, hogy versenyképesek Le Mans-ban, amikor a francia Paul Ricard tesztpályán folyamatosan gyors köröket futottak. „Mind a négyen kitűnő benyomást tettek” – magyarázta Dr. Ullrich. „A Luhr/Prémat/Rockenfeller hármas mellett döntöttünk, mert azt szeretnénk, ha Mattias a DTM-re koncentrálna, ahol jó esélye van a cím megnyerésére. Le Mans éppen két fontos DTM verseny, Brands Hatch és Norisring közé esik.”

A svéd csak akkor vezet majd június 16-17-én, ha a hétszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen nem kapja meg az orvosi engedélyt a versenyezésre. „Jelen pillanatban úgy gondoljuk, hogy Tom újra fitt lesz a Le Mans-i verseny idejére, de természetesen erre nincsen semmilyen garancia” – mondta Dr. Ullrich.

A dán súlyos ostorcsapás-sérülést szenvedett el a DTM szezonnyitó versenyén Hockenheimben április 22-én. Mindössze két nappal a baleset után elhagyhatta a kórházat és azóta is otthon, Dániában épül fel a baleset következményeiből. „Alapvetően jól van” – mondta Dr. Ullrich. „Azonban amennyiben komoly fizikai terhelés éri, akkor Tom még nem érzi teljesen fittnek magát. Ezek normális tünetek egy ilyen baleset után. Jelenleg egyetlen orvos sem tudja megjósolni, hogy mikorra épül fel teljesen.”

Elővigyázatosságból az Audi Sport Mattias Ekströmöt nevezi tartalékpilótának a Le Mans-i versenyre. Június harmadikán a Le Mans tesztnapján a svéd ül majd a kettes rajtszámú Audi R10 TDI volánja mögé, hogy megismerkedjen a 13,650 kilométer hosszú pályával. Csapattársai a kétszeres Le Mans-győztes Dindo Capello (42/Olaszország) és Alan McNish lesznek. A 37 éves skót pilóta 1998-ban már győzött Le Mans-ban, ám az Audival eddig még nem állhatott a dobogó legfelső fokára.

Az egyes rajtszámú Audi R10 TDI-t a tavalyi győztesek vezetik majd, vagyis Frank Biela (42/Németország), Emanuele Pirro (45/Olaszország) és Marco Werner (41/Németország). Ők hárman együtt összesen tíz Le Mans győzelemmel büszkélkedhetnek.

„Meggyőződésem, hogy a világ legjobb versenyzői közé tartozó tapasztalt pilótáink indításával és nagyreményű fiataljainkkal jól felkészültünk a Peugeot elleni küzdelemre” – mondta Dr. Ullrich. „Egyúttal megadjuk a lehetőséget három fiatal versenyzőnek, hogy első alkalommal küzdjenek a teljes Le Mans-i győzelemért. Ez is fontos része a versenysport-koncepciónknak.”