A Ferrari és a McLaren is nagyon kicentizte az idei világbajnokságot. Így
mondhatnánk, hogy jobban be kellett volna biztosítani pilótájuk előnyösebb helyezését, hogy ne legyen ennyire kiélezett a végső küzdelem. A két csapat közül Hamilton sikere ellenére is a Ferrari végzett jobb munkát, hiszen a McLarennek nem szabadott volna ennyire a szerencsére hagyatkoznia. Ha Timo Glock száraz gumikkal is bírta volna tartani a helyét, akkor most mást ünnepelhetnénk világbajnokként. Massa hozta formáját és célba vitte autóját az első helyen. Csak sajnos ez most nem volt elég.

“Ez volt életem legdrámaibb versenye.” – nyilatkozta a 2008-as világbajnok. “Lehetetlen szavakba önteni: elállt a lélegzetem is. Nagyon hosszú volt idáig az út, de a családom, a csapatom, a partnereink és a rajongók tartották bennem a lelket. Fantasztikus munkát végeztünk az év során, és sok áldozatot hoztunk. Beleborzongok a tudatba, hogy ezt most sikerrel végrehajtottam.” – tette hozzá lelkesen.

Hamilton sikerével végre véget ért a McLaren kilenc ínséges éve, hiszen
azóta nem ért el ilyen sikert (utoljára 1999-ben Mika Häkkinennel). A
Ferrari ezúttal kénytelen beérni a konstruktőri világbajnoki címmel, amely
így az utóbbi kilenc évben a hetedik bajnoki cím a maranellói istálló
számára.

Érdemes szót ejteni Sebastian Vettel és Fernando Alonso teljesítményéről.
Sokáig úgy tűnt, hogy Vettelnek köszönhetően nem lesz világbajnok Lewis
Hamilton, aki lenyűgöző teljesítményével alátámasztotta istenadta
tehetségét. A fiatal német pilóta végül a negyedik helyre kormányozta célba Toro Rossóját. Ami Alonsót illeti, hihetetlen teljesítményjavuláson esett át a Renault a szezon második felében, s ennek köszönhetően Alonso versenygyőzelmeket és dobogós helyezéseket szerzett. A szezon elején nem lett volna ember, aki fogadott volna a spanyol pilótára. Ez a helyzet azonban megváltozott és ez egy szebb jövő évvel kecsegtet a Renault és Alonso számára (amennyiben marad a spanyol az enstone-i csapatnál).

David Coulthard utolsó versenye nem alakult túl fényesen, hiszen a második körben Nico Rosberg nekicsapódott a skót pilóta autójának és kilökte őt a pályáról. Ezzel a szomorú momentummal és a nézők számára a skót bukósisakjába épített kamera élményeitől megfosztva fejezte be Formula-1-es pályafutását a Red Bull pilótája.

A szezon során hatalmas fejlődést bemutató BMW utolsó idei versenye nem tükrözte év közbeni remek formáját. Nick Heidfeld és Robert Kubica a 11. és 12. helyen értek célba. Sebaj, a két fiú jövőre is ennél a csapatnál bizonyíthat.

A 2008-as Formula-1-es világbajnokság ezzel véget ért. A csapatok azonban nem állnak le, hiszen még ebben a hónapban nekiállnak a teszteléseknek a jövő szezonra. Hamilton számára persze ez az utolsó gondolat most, ami az eszébe jut, most az ünneplés ideje jött el. Van is mit, hiszen 23 évesen, kilenc hónaposan és 26 naposan ő a Formula-1 valaha volt legfiatalabb pilótája.