Ez nem változtat azon, hogy ez a szezon egyik leghíresebb ralija. Általában itt dőlt el eddig a világbajnoki címek sorsa, ami idén valószínűleg nem így lesz. Ám nem csak ennyi lesz a változás, a hideg és saras körülményeket a vénasszonyok nyarának kellemes éghajlata váltja fel.

A kedvezőbb időjárás azonban idén kifoghat a csapatokon, hiszen félredobhatják az előző versenyeken gyűjtött adatokat és általában száraz időjárásra készülhetnek. Ez a rali továbbra is a versenynaptár egyik legkiszámíthatatlanabb megmérettetése marad. Az abroncsválasztás kulcskérdés lesz. S nem könnyíti meg a csapatok dolgát az sem, hogy a szabályok értelmében még hétfőn ki kellett választaniuk az abroncsokat a hétvégi versenyre.

A Peugeot Sport természetesen itt is élvonalbeli eredményt szeretne elérni, hiszen nagy presztízst jelent a világ egyik legklasszikusabb raliján nyerni. Az oroszlános csapat szép sikerekkel dicsekedhet a brit ralin, utoljára 2001-ben vitte haza a győztes trófeát Marcus Grönholm révén. Akkor rendkívül sikeres versenyt tudhatott magáénak a francia konstruktőr, hiszen Harri Rovanperä második helye mellett az övé lett a konstruktőri világbajnoki cím is.

A Peugeot finn pilótája különben igen jól ismeri a versenyt, hiszen 2001-es győzelme előtt ezüstérmes lett 2000-ben (meg persze világbajnok!). A 2002-es évre azonban nem túl szép emlékkel tekinthet vissza, hiszen szenzációs autózás után óriásit borulva idő előtt, szombaton, befejezte a versenyt. A 2003-as verseny sem alakult jobban számára, szintén kiesett.

Hatalmas előnnyel áll az egyéni ponttábla élén Sebastien Loeb, de a francia pilótának nem voltak akkora nagy sikerei ezen a versenyen, mint a címvédő és jelenleg második Petter Solbergnek, a Japán rali győztesének. A Subaru pilótája arra készül, hogy zsinórban harmadszorra is megnyeri a ködös Albion raliját, s bár ezzel faraghat hátrányán, ki esélye van világbajnoki címe megvédésére.

A 2004-es Brit rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 397,61 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1328,07 km. Négy gyorsasági szakasz újonnan került be a programba, miközben a 2001-es “Brechfa” nevezetű gyorsasági visszakerült. A rali főhadiszállása ezúttal is Cardiffban lesz, s a szuperszelektív szakaszt a város központjában rendezik meg, ami nagy kontrasztot jelent ahhoz képest, hogy a többi gyorsasági szakasz az erdők mélyén fut.