Az abszolút árbevételt tekintve az F1 globális 3,9 milliárd USD árbevétele (forrás: “Formula Money”) azt jelenti, hogy csak az NFL (2006-ban 6,5 milliárd USD) és az MLB (2006-ban 5,1 milliárd USD) ért el magasabb árbevételt, persze sokkal több eseményből. Az angol első osztály (Premier League) klubcsapatainak összesített árbevétele 3 milliárd USD volt a 2006/2007-es idényben.

A 3,9 milliárd USD összetétele: központi bevételek (televíziós közvetítések, verseny szponzorok és vállalati vendéglátás), csapatbevételek (ideértve a szponzori pénzeket és a kereskedelmi partnerek és tulajdonosok hozzájárulását) és pályabevételek (jegyeladásból és egyes szponzoroktól).

A Formula 1 egyre növekvő globális vonzerejének egyik titka, hogy – stratégiai megfontolásokból – szinte a világ minden pontján rendeznek versenyeket.  Bár még mindig Európában zajlik a legtöbb verseny (18-ból 10), mára Ázsia is öt nagydíjnak ad otthont; ezek közül is kiemelkedik az első éjszakai F1-es verseny, amely ebben a szezonban kerül megrendezésre Szingapúrban. 

A Formula 1 globális népszerűsége – úgy árbevétel mint nézőszám szempontjából – azt jelenti, hogy a versenysorozat ténylegesen az egyik legfontosabb globális sporteseménynek tekinthető.

Alan Switzer, a Deloitte Sport üzletágának igazgatója szerint “a 3,9 milliárd USD-t meghaladó globális árbevétel, illetve a 2007-es idény 350 milliót meghaladó nézőszáma már most is tekintélyes, és a további intézkedéseknek (például a jövőbeli ázsiai terjeszkedés és esetleg “helyi hősök” megjelenése Indiában és Kínában), illetve az éjszakai versenyek bevezetésének köszönhetően a várakozások szerint ezek az adatok továbbra is növekedni fognak.”

A többi népszerű sportággal összehasonlítva a Formula 1 bevételei sokkal kisebb mértékben származnak a helyszínre látogató nézők vásárlásaiból.  A jegyárbevételek és a nézők másodlagos vásárlásai jelenleg mindössze a teljes árbevétel 10%-át teszik ki. 

A pályák, a Formula 1 támogatásával, mindent elkövetnek az ilyen jellegű bevételek növelése érdekében.  Ez a növekedés valóban fontos szerepet tölthet be a meglévő pályák fejlesztésének a finanszírozásában, segíthetne például, hogy Silverstone 2010 után is rendezhessen nagydíjat.

Az éjszakai versenyen kívül a 2008-as idényben megszűnnek bizonyos vezetést könnyítő megoldások (pl. kipörgésgátló), amelyekkel – a szervezők reményei szerint – továbbra is fenntarthatják az F1 márka népszerűségét úgy a szponzorok mint a nézők körében, élőben és a TV-ben egyaránt. 

Stephen Dunham, a Sport üzletág vezető tanácsadója erről így beszélt: “Bár a Formula 1 már most is pénzügyi szuperhatalomnak tekinthető a sport világában, folyamatosan foglalkozni kell az olyan kérdésekkel is, mint a nagydíjak helyszíne, a csapatköltségek, a szponzori szerződések és a környezetvédelmi megfontolások, ha maximalizálni szeretnénk az F1 népszerűségét, a márka értékét és, végső soron, a bevételeket.”