Ez volt az idei év első „erőfelmérése”, amely során az Audik az élmezőnyben szerepeltek végig a változó időjárási körülmények ellenére is.

A belső tesztek befejezése után a mugellói bevetés fontos eseménynek számított, hiszen ekkor találkozott először az újonnan kifejlesztett Audi A4 DTM az ellenfeleivel. Ám az olaszországi három tesztnap célja elsődlegesen nem a legjobb idők felállítása volt. Sokkal inkább arra szolgált, hogy a pilóták jobban megismerjék a DTM bajnoki versenyautó új generációját. Egyúttal az újonnan érkezett Oliver Jarvis és Katherine Legge is a hivatalos teszteken debütált.

Mattias Ekströmmel együtt az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatban versenyző kollégái, Tom Kristensen, Timo Scheider és Martin Tomczyk is tesztelt Mugello pályáján. Hétfőn Scheidert egy kisebb megrázkódtatás érte, amikor a vizes pálya szegélyére hajtott és prototípus tesztautójával, háttal nekicsúszott a szalagkorlátnak. Az Audi Sport Team Rosberg részéről Mike Rockenfeller és Markus Winkelhock vett részt a teszteken, miközben Oliver Jarvis és Alex Prémat az Audi Sport Team Phoenix színeiben forgatta a volánt. Katherine Legge gyári pilóta mellett Christijan Albers tesztelt a Futurecom TME magáncsapat autójában.

Az április 13-i, versenyhelyzetben való debütálásakor az Audi A4 DTM már több ezer tesztkilométeren, így tartóssági futamokon, is túl lesz. Az előjegyzésben további hivatalos ITR tesztek is szerepelnek, ezekre Oscherslebenben kerül sor az április 6-i, düsseldorfi DTM-bemutatót megelőző héten.