Az Audi és a Peugeot sokak által várt csatája elképesztő izgalmakat hozott: rekordszámú,  258 500 néző előtt folyt a két gyártó dízel versenyautóinak gigászi csatája, amelyet az Audi végül 4 perc 31 másodperc előnnyel nyert meg a  Peugeot előtt.

A győztes Audi R10 TDI és a legjobban teljesítő Peugeot 908 között az egész verseny során a legnagyobb különbség 1 kör volt. Az elején a Peugeot diktálta az iramot, majd az Audi R10 megbízhatósága és hatékonysága kerekedett felül az éjszaka során, amikor is egy felhőszakadás mindent megváltoztatott. Hajnali 05 óra 17 perckor a Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish összeállítású csapat átvette a vezetést és meg is tartotta azt a verseny leintéséig,  vasárnap délután 15 óráig.

Az eső áztatta pályán az Audi pilótái teljes mértékben kihasználták az Audi TDI erejét és egy kör előnyt autóztak ki maguknak. További előnyt tudtak kovácsolni abból, hogy az Audi Sport Team Joest olyan beállítással küldte versenybe az autókat, amely a legjobb kompromisszum volt mind száraz, mind nedves felületű pályára, ezért az Audi csapatának csupán a megfelelő gumikat kellett kiválasztania. Azonban ez sem volt egyszerű feladat, hiszen a verseny második felében gyakran változtak az időjárási feltételek.

Az Audi Sport Team Joest és az Audi pilótái kiaknázták a tapasztalatukban rejlő előnyöket és hibátlanul versenyeztek. Az egyetlen ijesztő pillanat a verseny utolsó szakaszában történt, amikor a versenyben vezető Tom Kristensen volt vétlen áldozata egy ütközésnek. Ettől eltekintve az autó a legkisebb technikai probléma nélkül teljesítette a 24 órás igénybevételt.

A skót Allan McNish második győzelmét szerezte meg Le Mans-ban 1998-as sikere után, de most először végzett az élen az Audi csapatával. A dán versenyző, Tom Kristensen ezzel a diadallal nyolcra növelte győzelmeinek számát, míg az olasz Dindo Capello 2003 és 2004 után harmadszor állhat a dobogó legfelső fokára.

Az Audi Team Joest számára ez a győzelem volt sorozatban a harmadik, amelyet az R10 TDI versenyautóval értek el. Ez volt a második mesterhármasa a csapatnak, hiszen 2000 és 2002 között szintén végig az élen végeztek. Ezzel a Le Mans-i győztesnek járó trófea – amelyet normál esetben az egyes győzelmek után 12 hónappal vissza kell szolgáltatni -  immár örökre az Audi AG gyűjteményét gazdagítja.

A másik két Audi R10 TDI a negyedik illetve a hatodik helyen végzett. A Lucas Luhr, Alexandre Prémat és Mike Rockenfeller alkotta csapat nagy küzdelmet folytatott a dobogós helyezésért még röviddel a vége előtt. Az utolsó előtti órában azonban ki kellett cserélni a V12 TDI olajszűrőjét, így elvesztették esélyüket a harmadik hely megszerzésére.

A 2006. és 2007. évi nyerő hármas, a Frank Biela, Emanuele Pirro és Marco Werner alkotta csapat szintén nem volt túl szerencsés: vasárnap reggel egy megpördülést és újraindítást követően tengelykapcsolót kellett cserélni az Audi R10 versenyautón és ezzel minden remény elveszett egy jobb helyezés elérésére.

Az Audi tizedik alkalommal indult a francia megbízhatósági versenyen és nyolcadik alkalommal diadalmaskodott.  2000 óta Audi technológia uralja a Le Mans-i versenyt. Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a következőket nyilatkozta a verseny után: “Ez a siker a pilóták, a csapat és a hatékony Audi TDI technológia diadala volt – a megbízhatóság sikere. Ez volt a legszorosabb verseny, amire emlékszem. Nagyon erős ellenfelünk volt, akinek rettentő gyors volt az autója, de ismét bebizonyosodott, hogy Le Mans-ban mennyire értékes a hatékonyság és a megbízhatóság. Büszke vagyok a csapatra.”