A Belga Nagydíj annak is köszönheti jelenlétét a világbajnokságban, hogy itt mindig is eseménydús versenyt láthatunk, de azt azért senki nem gondolta volna, hogy a viharos kifejezés nem csak az időjárásra vonatkozik majd. A Belga Nagydíj estéjén ugyanis kiderült, hogy az ominózus Raikkönen-Hamilton párharc során a mclarenes pilóta az egyik előzésnél jogosulatlan előnyt élvezett (levágott egy sikánt, s bár visszaengedte maga elé a finn pilótát, azonnal vissza is tudta venni a vezetést) és ezért bokszutca áthajtásos büntetés kapott, ami gyakorlatilag azt jelentette, hogy a verseny végén az időeredményéhez 25 másodpercet hozzáírtak. Így a világbajnokságban vezető brit pilóta első helyét elvesztette, Felipe Massa javára. A második Nick Heidfeld lett, míg Hamilton csak a bronzérmes helyet kapta.

Nem csak a Hamilton-botránytól hangos mostanság az F1, hanem a lehetséges pilótacseréktől is. A legnagyobb név Fernando Alonso, akiről egyesek tudni vélik, hogy máris aláírt a BMW-hez, de a Honda neve is szóba került, mint lehetséges váltás. A Ferrarihoz valószínűleg nem szerződik le a spanyol pilóta, hiszen mindkét pilótájuknak 2010-ig szóló szerződése van, s ehhez a csapat vezetői tartják magukat. Nick Heidfeldről azt tartják, hogy ő ülhetne be Alonso Renault-s székébe, így tulajdonképpen helyet cserélne Alonsóval. A Renault másik pilótája, Nelson Piquet sincs biztonságban, lehet neki is más csapatot kell keresnie a jövő versenyszezonra. Bár Sebastien Bourdais nagyon szép teljesítményt tett le az asztalra a belga futamon, mégis egyesek tudni vélik, hogy a hétvégi lesz az utolsó versenye. A szezon hátralévő részén Takuma Sato, Sebastien Buemi és Bruno Senna kapnak bizonyítási lehetőséget.

A pálya és a verseny

A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták még a 300 km/órás sebességet is túlhaladják és a kör 76%-ában teljes gázzal hajtanak. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással hajtanak az autók. Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. „Ez mindig egy izgalmas verseny, a pálya és az atmoszféra miatt. A mostani a Formula 1-es versenyszezon egy különleges hétvégéje lesz. A pálya nagyon gyors, nagyon kis tapadással mennek az autók és teljes koncentrációt kíván meg a pilótáktól. Gyakoriak a drámaira sikerült futamok, és a ferraris rajongók ott lesznek, hogy a csapatuknak drukkoljanak” – nyilatkozta a pályáról Heikki Kovalainen.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 14-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2007-ben totális mclarenes siker született a pályán. Fernando Alonso nyerte meg az Olasz Nagydíjat. A spanyol pilóta ideje 1’18”37.806 volt. A második helyezett Lewis Hamilton lett, míg a bronzérmes helyen a Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen ért célba.