A Volkswagen pénzeli az ElectrifyAmerica nevű villanytöltő-hálózatot az Egyesült Államokban, no nem jóindulatból, hanem a TDI-botrány miatt a hatóságok kényszerítik erre. L2-es, 50 kW-os, CHAdeMO, illetve 150 és 350 kW teljesítményű villámtöltőket telepítenek jellemzően nagyvárosokba, ahol aztán térítés ellenében használhatják azokat az autósok. Most azonban további értesítésig leállították a villámtöltők üzemelését, mert a kábeleket adó beszállító, a Huber+Suhner cég arról tájékoztatta az ElectrifyAmericát, hogy gond lehet a kábelekkel. A hivatalos közlés szerint probléma lehet a folyadékhűtésű kábelekkel, de hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt nem részletezték. Nagy fennakadást nem jelent ez a korlátozás, hiszen még nincsenek az utakon olyan elektromos autók, amelyek ezeket a – Teslákkal nem kompatibilis – töltőoszlopokat használnák.