2010-ben alapította meg a kifejezetten a kínai piac számára elektromos autókat kínáló Denza márkáját a Daimler konszern, azonban az eltelt kilenc év alatt alig zavart valami vizet a projekt, a legjobb év 2017 volt 4685 darabos értékesítéssel, ami aztán tavaly kétezer darab alá csökkent. Azonban még mindig hisz a Denzában a cég, és megpróbálják átpozicionálni a márkát.

Az olcsó, alapvetően városi használatra szánt elektromos autók helyett a nagyobb méretű, nagyobb távú utazásokra is alkalmas (elektromos vagy plug-in hajtás) prémiumautók felé mozdul el a Denza Concept X tanulmány, amelyet maga Gorden Wagener mutatott be a Hong Kong-Macau-Shenzen Autószalonon. Egyelőre csak a külső ismert, illetve hogy 5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 500 km-t meghaladó hatótávolságot akarnak az elektromos modellnek, de a darabszámok növelés érdekében plug-in hibrid hajtású változat is lesz – minden bizonnyal a Mercedes-Benz kompakt építőkészlete jelenti az alapot, bár ezt nem árulták el a premieren.