Annyiból kitűnik a lépten-nyomon alakuló autóipari startup vállalkozások közül a kínai Byton, hogy képesek voltak elcsábítani a BMW i részleg első fejlesztőgárdáját; azzal az ígérettel, hogy megvalósíthatják azokat az elképzeléseiket, amelyeket a német cégnél egyszerűen lesöpörtek az asztalról.

Hogy pontosan mire is gondol ez a fejlesztőgárda, azt a CES kiállításon bemutatott szabadidő-autó prototípus mintázza. Kristályszerűen kialakított LED-es lámpák, európai szemnek is kellemes látványt nyújtó vonalvezetés jellemzi a megjelenést – a sorozatgyártás 2019-es megindulásakor egyterű karosszéria is választható lesz –, az utastér legkülönlegesebb része pedig a műszerfalat kiváltó, 124 centi széles és 25,4 centi magas képernyő. A tanulmány esetén a kormány közepére került egy kisebb érintőképernyő, azonban erről le kell majd mondani a sorozatgyártású változatnál – kérdés, mivel lehet majd vezérelni a hatalmas kijelzőt, és magát az autót?

Mozdulat- és hangvezérlésről lehet hallani ezzel kapcsolatban, kérdés, hogy minden célpiac nyelvét adaptálják, vagy csak maradnak néhány világnyelvnél? A 2019-es gyártásindítást követően 2020-ban tervezik az európai és észak-amerikai piacra lépést. Az autó egyébként kamerák segítségével folyamatosan figyeli az utasait, nemcsak az arckifejezésüket, de például a hőmérsékletüket és szívverésüket is, és figyelmezteti őket, ha netán betegségre utaló tüneteket tapasztal.

Kétféle technikával árulják majd a Byton autókat – a szabadidő-autó mellett egyterű is választható lesz –, az alapmodellben 272 lóerőt és hátsókerékhajtást kap az ügyfél 400 km-es hatótávolsággal (71 kWh), a prémiumváltozatban 476 lóerős rendszerteljesítményű összkerékhajtás és 520 km-es hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátor (95 kWh) kerül. Mindkét változatban közös, hogy 20 perc alatt 204 km megtételére elegendő energiát lehet villámtöltővel beletáplálni, és 30 perc alatt érhető el a 80 %-os töltöttség.

Az Egyesült Államokban került sor a szabadidő-prototípus leleplezésére, ahol 45 000 dolláros indulóárat neveztek meg a 2020-től megvásárolható szériaváltozatnak. Ezért a pénzért egyébként 3-as szintű önvezető képességekkel ellátott elektromos szabadidő-autót kap majd az ember, további részletekkel az elkövetkező évek során szolgál majd a Byton.