Rengeteg kompromisszumot kell kötni a repülőautók fejlesztésekor, az Airbus már belátta, hogy fölösleges ilyennel próbálkozni. Helyette azt a megoldást találták ki, hogy az utaskabin, amiben az emberek és a poggyász utazik, csatlakozhat a szárazföldi közlekedést lehetővé tevő kerekeken gördülő aljzathoz, vagy épp a tetejéhez csatlakozik egy nyolc propelleres konzol, ami a levegőbe repíti.

A technológia kulcsa mindkét esetben az elektromos meghajtás, és olyan akkumulátorok, amelyek mindössze 15 perc alatt képesek feltöltődni. A szárazföldön két darab, összesen 80 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja a Pop.Up névre keresztelt szerkezetet, a csúcssebesség 100 km/h, a maximális hatótávolság 130 km. A levegőben összesen 182 lóerő teljesítményű motorok szállítják a kabint, a csúcssebesség itt is 100 km/h, a hatótávolság azonban már csak 100 km. Ami persze még rövidebb is lehet a terhelés függvényében.

A 2,6 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,4 méter magas karbon utascella két embernek és csomagjaiknak biztosít helyet. Teljesen robotjárműről van szó, ahol semmiféle emberi beavatkozásra nincs lehetőség, a szárazföldi- és légi utazás között is magától vált át a szerkezet a forgalmi és időjárási helyzet függvényében.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!