Nem autógyártó a nanoFlowcell nevű cég, hanem a saját maga által szabadalmaztatott akkumulátor-technológiát fejleszti. Legújabb munkájuk a 2,5 év alatt kifejlesztett alacsony, 48 V feszültségű rendszerük, amelyet stílusosan a 48Volt elnevezésű sportkocsi-tanulmányban mutatnak be a Genfi Autószalonon. Amíg az előző generációs akkumulátor még 700 V-os nagyfeszültségen működött, az új már 48 V-os feszültséggel tudja azt a teljesítményleadást, ami még egy szuperautó mozgatásához is elég – ezt példázza a prototípus.

Az alacsony feszültségnek köszönhetően sokkal olcsóbb lehet a teljesítményelektronika, ami a késztermék vételárában is jelentős megtakarítást eredményez – nagysorozatú gyártást feltételezve. Egyelőre még nincs arról szó, hogy a folyékony elektrolitos megoldás gyártásba kerülne, de a nanoFlowcell a maga részéről tovább folytatja a munkát, amelynek célja egy, ipari léptékben is gazdaságos megoldás prezentálása.

A 48Volt elnevezésű, 2+2 üléses szuperautó figyelemfelkeltés, a négy kerékagy villanymotor összesen 762 lóerőt teljesít, ami 300 km/h-s csúcssebességre elég. A kerekenkénti teljesítmény-szabályozásnak köszönhetően elképesztő kanyarodást ígérnek, no és a 2,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulás miatt se kell szégyenkeznie. Egy feltöltéssel – és jelen esetben folyadékot kell tankolni, tehát pár perc alatt megvan az egész – 1000 km az elérhető hatótávolság.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!