Hosszú évek óta vártunk már arra, hogy a Fiat formatervezői bebizonyítsák: nem csak az 500-ast tudják különböző formába önteni, de igenis képesek újfajta ötleteket megvalósítani. Persze nem a dobozforma megjelenés az újszerű megoldás a Fiat Centoventi, azaz 120 elnevezésű tanulmányon, hanem az, hogy annak több cserélhető karosszériaeleme is van.

A tetőpanel lehet üveg, napelem, de csomagtér-nagyobbításra is lehet használni, a karosszéria sarkait védő elemeket tetszés szerint lehet különböző színű/mintázatú darabokra cserélni. Az egyszerűség kedvéért a gyárban csak egyféle fényezéssel készül majd az autó, az ügyfél – a cserélhető lökhárítón kívül – fóliázással alakíthatja saját ízléséhez a külsőt. Az utastérben az anyósülést lehet igény szerint gyermekülésre/tárolóhelyre cserélni, a számos gyári kiegészítő között vannak olyanok, amelyeket 3D-s tervrajzként ad ki a gyár, azokat az ügyfélnek kell „legyártania” nyomtatóban. A műszerfal lyukai dísznek sem utolsóak, de elsősorban a kiegészítők csatlakoztatására szolgálnak, legyen szó pohártartóról, érintőképernyős fejegységről, netán extra hangszórókról…

Az utastérben használt műanyagokat újfatja eljárással készítik, az anyagában színezett elemek harmad olyan nehezek, mint a hagyományos öntött műanyag alkatrészek, puha tapintásúak, könnyen takaríthatóak. A karosszéria külsején a klasszikus, négy ferde vonalból álló márkajelzés jelenik meg, a csomagtérfedélen nagy méretű kijelzőt helyeztek el, amelynek segítségével az utasok kommunikálhatnak a külvilággal – talán azzal is az önvezető autók felé terelik a népet az autógyártók, hogy szándékosan elvonják az autóvezetők figyelmét a vezetéstől?

Akkumulátoros-elektromos autó a Fiat Centoventi, amely alapáron 100 km-es hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátort kap. Extraként lehet még három további modult kérni, amivel 400 kilométerre növelhető az egy feltöltéssel megtehető távolság, és még egy újabb extra az ötödik modul, amelyet már nem a padlóba építenek, hanem az első ülések alá – ez önmagában kivehető, és akár otthon/irodában is tölthető; a maximális hatótávolság 500 km lehet. A moduláris akkumulátorral a legolcsóbb villanyautó lehet a piacon a Fiat 120, amelyet magánügyfelek mellett autómegosztó-szolgáltatásoknak is felkínálnak – arról nincs szó a sajtóanyagban, hogy mikor dobják majd piacra a sokoldalú, sokarcú minit.