Sokan az indukciós töltést tartják a jövő megoldásának, amelynél a villanyautó egyszerűen leparkol, és elkezd tölteni, levéve a töltőkábellel hadakozás terhét a használó válláról. Az izraeli ElectRoad nevű startup vállalkozás annyival fejlesztette tovább ezt az ötletet, hogy a forgalmi sávba rejti a rézgyűrű-sort, amely a fölötte elhaladó villanyautót tölti.
electroad2
Még az eljárást is kidolgozták, amivel gépesítve meg lehet oldani naponta 1km-nyi ilyen töltővezeték beépítését a már meglévő utakba, tehát nincs szükség teljes újraaszfaltozásra a telepítéshez. Már el is készült az első ilyen kísérleti útszakasz Tel Avivban, ahol majd a gyakorlati tesztelést végzik. Alapvetően nem személyautók, hanem villanymotoros autóbuszok tápellátását oldanák meg az ElectRoad burkolattal. Rendszerszinten olcsóbb kiépíteni ezt az energiaellátást és kisebb akkumulátorral rendelkező elektromos buszokat vásárolni, mert egy megfelelő hatótávolságot biztosító akkumulátor-csomag ára egy autóbusznál akár 300 000 dollár is lehet. Lényegében légkábel nélküli trolihálózatról van szó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!