Tavaly szeptember elsején indították el a Luka EV elnevezésű autó megépítését az alkotók, a 4-5 fős baráti társaság szándéka az volt, hogy egy olcsó, 20 ezer eurónál olcsóbban megvásárolható sportos elektromos autót készítsenek egy éven belül. Május 22-én viszik az első, teljesen működőképes prototípust típusbizonyítvány-szerzésre, az egyszerűség kedvéért a Csehországban készülő autó forgalomba helyezését Nagy-Britanniában végzik – arrafelé nem olyan akadékoskodóak a hatóságok, mint mifelénk.

A karosszéria furcsa keveréke a régi sportkocsiknak és egy meghökkentő hátsó résznek. Az orr az MG B-re hasonlít, de a kerékjáratoknál már a Mercedes 190 SL jellegzetes domborulatait látjuk, és akkor ott van az erősen lecsapott tető, és a szárnyakban végződő hátsó sárvédők. Egyedi, egyszerű zártszelvényből szerkesztett térváz jelenti az alapot, az utastérnél acélcsövekből készített bukókeret merevíti az egészet. Erre 4 mm vastag, üvegszálas műanyag karosszériát helyeznek – a külső héj tömege ajtókkal/lámpákkal/üvegekkel 126 kg.

Moduláris technikát terveznek, két részre osztották az akkumulátor csomagot, a 19,2 vagy 24 kWh kapacitású telep elöl-hátul helyezkedik el, és 2 (hátul) vagy 4 kerékagy-villanymotor hajt majd. Sok szerkezeti elemet Mazda MX-5-ösből hasznosítottak újra, úgymint kormányzás, ülések.

Az első hatótáv-vizsgálaton a fejlesztésnek helyet adó logisztikai telephelyen a raktárépületek között haladtak a 2 motoros autóval, a sok lassítás és visszafordító és a nem végleges szoftver miatt 100 km-es hatótávolságra számítottak, ehhez képest 206 km-t tettek meg 5,5 óra alatt, úgyhogy reálisnak tűnik a végleges autónak tervezett 300 km-es hatótávolság.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha sikeresen veszi az autó a május 22-én esedékes európai típusbizonyítvány-tesztet, akkor elkezdik véglegesíteni a konstrukciót. Itt olyasmikre kell számítani, mint az akkumulátor- vagy épp a villanymotor-vezérlés szoftverének véglegesítése-optimalizálása, vagy a központi, kardánalagút-szerű merevítő rész 30 cm-ről 15 cm-re való szűkítése, hogy egymáshoz közelebb kerüljenek az ülések. Az időközben MW Motors néven futó vállalkozás meg van győződve arról, hogy sikerülhet a céljuk, azaz hogy 2015 szeptember 1-én bemutassák a sorozatgyártású Luka EV-t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!