A Hyundai Future Eco Fuel Cell tanulmány azt mutatja, hogyan fog kinézni a dél-koreaiak következő generációs tüzelőanyagcellás autója. Elsőként ők kezdték meg egy ilyen autó sorozatgyártását még 2013-ban, az ix35 Fuel Cell világszerte 17 országban vásárolható meg.

2020-ig bezárólag a dél-koreai cég összesen 14 környezetbarát járművet fog bemutatni, ezek között lesz majd a következő generációs tüzelőanyagcellás autó, amelynek az előzetese a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmány. Marad a szabadidő-autó karosszéria, de immár egyedi lesz a megjelenés, nem a nagyszériás modellt módosítják; letisztult, egyszerű vonalakat használtak a formatervezők kívül-belül. Körben új légterelő lemezekkel optimalizálták a légáramlást.

A tüzelőanyagcella melléktermékét, a tiszta vizet is hasznosítja az autó. A légkondicionálás miatt száraz szokott lenni az autók belső levegője, a fedélzeti párásító miatt azonban az FE Fuel Cell utasterében természetes a légkör. Ahelyett, hogy mindenféle kütyü töltésére alkalmas csatlakozókkal raknák tele a belteret, olyan jövőt képzeltek el az autógyár mérnökei, amelyikben az összes kütyü ugyanolyan akkut használ. Az utas így nem tölti a készülékét, hanem akkut cserél benne szükség esetén, a kimerült telep pedig a fedélzeten töltődik a következő bevetésig.

Már az új generációs tüzelőanyagcellát építették a tanulmányba, ami ötödével kisebb tömeget jelent, 10 százalékkal jobb hatásfokot, és harmadával jobb az energiasűrűsége az áramot fejlesztő egységnek. Mivel ma még meglehetősen ritka a hidrogén-töltőállomás hálózat, a Hyundai 800 kilométeres hatótávolsággal készítette el a prototípust, így azzal kényelmesen át lehet hidalni az esetleges fehér foltokat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!