A rajongók számára nem jó hír, hogy a Volkswagen I.D. Buzz elnevezésű, a Volkswagen Microbus koncepcióját a közeljövőbe helyező tanulmánynak nincs sok esélye a megvalósulásra, csak az irányt mutatja, hogy milyennek képzeli a jövőt a márka. Villanymotoros közösségi autókat akar kínálni, amelyek első képviselője a Párizsi Autószalonon megmutatott I.D. volt. Ennek a tágasabb, nyolcszemélyes változata a Detroitban debütáló I.D. Buzz.
vw2
Sokat változott a forma a tavalyi Budd-e hoz képest, eltűnt a hűtőrács, így a T1-es mosolygós megjelenését kapja az orr, a C oszlopnál pedig a T3-es vonásait fedezhetjük fel. A még fejlesztés alatt lévő, kifejezetten villanymotoros járművek számára készített MEB építőkészlet legnagyobb változatát használják az akár nyolc személy szállítására képes I.D. Buzz esetén, ami 494 centis karosszériahosszt, 197 centis szélességet és 196 centis magasságot eredményez, a tengelytávolság hatalmas, 330 centi.
vw3
Az akkumulátor a padló alatt, középen helyezkedik el, elöl-hátul egy-egy villanymotort használnak, a rendszerteljesítmény 402 lóerő, a 96 km/h-s sebességet 5 másodperc alatt képes elérni ez a villanymotoros csapatszállító, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 160 km/h. A 111 kWh kapacitású akkumulátorral az európai szabványos ciklus alapján 600 km a hatótávolság, a reálisabb USA ciklus alapján 434 km. Ha 150 kW-os teljesítményű CSS töltővel találkozik az autó, akkor fél óra alatt lehet 80 százalékos töltöttséget elérni. Az MEB alapnak köszönhetően csak hátsókerékhajtással, egy darab, 268 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral és 83 kWh kapacitású akkumulátorral is megvalósítható az I.D. Buzz.
vw4
Önvezetésre képes járműről van szó, a csak ideiglenesen használt kormánykerékre csoportosították a hagyományos kezelőszerveket. Az első üléseket akár a menetiránynak hátra lehet fordítani, ilyenkor tárgyalóként üzemel a belső tér. Fa borítja a padlót, az üléseket kötött szövettel vonják be, a számítógép automatikusan vezérli a hangulatvilágítás színét. Amikor ember vezet, az I.D. Box az első ülések között helyezkedik el, pohártartó, táblagéptartó, kihajtható asztal és Beats hangfalak is vannak ebben a tárolóban, ami hátra képes csúszni az utastér közepére.

vw5

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!