A motorizáció robbanásszerű fejlődéséből következően manapság Kínában található a legtöbb, rossz levegővel rendelkező nagyváros. A kormányzat már régebben felismerte a problémát, és bevezetett különféle, a zéró helyi károsanyag-kibocsájtással rendelkező autókat támogató programokat (adókedvezmény, forgalomba helyezés nem akadályozása, satöbbi), a gyárak is eleget tettek a kormányzat udvarias kérésének és akkumulátoros-elektromos járműveket fejlesztettek, ennek ellenére a vásárlók csak nem mondanak le a benzinmotorról.

Mivel a jelenlegi jogi ösztönzők nem hatnak, a kínai kormány hamarosan bejelent egy újabb, az elektromos közlekedést támogató programot, amelyről a Bloomberg hírügynökségnek névtelenül nyilatkozó két forrás is azt állította, hogy az 100 milliárd jüan, azaz 3867 milliárd Ft-os nagyságrendű. Ebből a pénzből nem csak a nagyvárosokban, hanem országszerte építenek majd gyors- és villámtöltőket (amelyek igen nagy valószínűséggel nem lesznek kompatibilisek a Tesla saját szabványát alkalmazó Supercharger töltőállomásokkal), illetve az adókedvezmények mellett effektíve készpénzt is kapnak majd az elektromos autók vásárlói.

A hírek szerint már elfogadták a programot, amelynek kihirdetése heteken belül várható. Ettől függetlenül elfogadták azt a jogszabályt, amelynek értelmében 2016-ban az állami autóbeszerzések 30 százaléka akkumulátoros-elektromos autó kell legyen, és ezt követően tovább nő majd az ilyen járművek részaránya.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!