Európában és az Egyesült Államokban nagyon nem akar beindulni az elektromos autók piaca, hiába az esetenként jelentős támogatások/adókedvezmények, a vásárlók még mindig a belső égésű motorral hajtott járműveket részesítik előnyben – és itt most bizony azt kell mondani, hogy amíg ilyen olcsó marad a benzin és a gázolaj, ez nem is fog nagyon változni.

Azonban az utóbbi években rengeteg cég fektetett igen komoly összegeket az akkumulátoros-elektromos autók fejlesztésébe, ezek között az élen jár a Renault-Nissan konszern, ahol a japánok kezdték a munkát, majd a Renault is teljes mellszélességgel az új technológia mögé állt. Az egyébként zseniális döntéseiről híres vezető, Carlos Ghosn szerint egyszerűen nincs meg az infrastruktúra Európában ahhoz, hogy a vásárlók gond nélkül használhassák autóikat. Azonban már az is látszik, hogy Kína lehet a megmentője azoknak a befektetéseknek, amelyeket az elektromos autók fejlesztésére fordítottak a gyártók. Az ok prózai: a világ 20 legnagyobb légszennyezettségével bíró városa közül 16 Kínában található, és a tekintélyelvű rendszer bizony nem fél a nép (választók) haragjától, hanem meghozza a szükséges intézkedéseket. Vegyük például a forgalomkorlátozásokat Pekingben, vagy a több vidéki metropoliszban, köztük Sanghajban is meglévő rendszámkiadás-korlátozást. Utóbbiak alól minden esetben mentesülnek az elektromos autók már ma is, de azért még ott is gyerekcipőben jár az elektromos autózás. Azonban mivel ott egyszerűen nagyobb a kritikus tömeg, az elemzők szerint két-három éven belül következhet ott a váltás, amikor robbanásszerűen megnő majd az igény az elektromos autók iránt. A Nissan állítólag 2015-ben dob majd piacra egy kifejezetten Kínának fejlesztett akkumulátoros-elektromos autót, amelyet a remélt nagy darabszámok miatt olcsóbban tudnak majd adni, mint például a mostani Leaf-et.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!