A világ legnagyobb kapacitású belsőégésű-motor gyára működik Győrben, ahol már érezteti a hatását az egész autóipart érintő átállás. Igazából már 3-4 évvel ezelőtt elkezdődött a benzines motorok térhódítása a dízelek rovására, ez a folyamat csak felgyorsult a dízel károsanyag-kibocsájtási botrány hatására – a rugalmas gyártásszervezésnek köszönhetően nem jelent gondot a szerelősoron ez a változás. Márciustól készül Győrben a 2,0 literes, földgázas TFSI blokk (A4 és A5 G-Tron), ennek a fejlesztését is a hazai szakemberek végezték. Az igazi váltásra majd jövőre kerül sor, akkor indul az autókat hajtó villanymotorok gyártása. Ehhez egy teljesen új, modul-rendszerű üzemet építettek, ahol nem klasszikus szerelősoron mozog a termék, hanem teljesen automatizált gépek szállítják azt az egyes munkaállomások között. A jobb kihasználtság miatt hatékonyabb ez a munkaszervezés. A hozzáadott érték se csökken jelentős mértékben, mert amíg belső égésű motorból egy darab kerül egy autóba, addig villanymotorból kettő – legalábbis az eddig bejelentett, 2019-től a brüsszeli üzemben készülő akkumulátoros-elektromos Audi modellek esetén.

A belső égésű motorok még meghatározói lesznek a következő évtizednek is, az idén 10 új változatot kezdtek el gyártani, jövőre két nagy újdonság lesz. Elkezdik az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor sorozatgyártását a győri üzem, az itt készülő motorokat az A3-asba, a Q2-esbe és a T-Rocba építik be (tehermentesítve a Mladá Boleslavi gyárat), de jövőre debütál az új négyhengeres TDI-generáció. Csak a 2,0 literes lökettérfogatú változatot készítenek ebből a károsanyag-kibocsájtásra optimalizált dízelből, amelynél nem lesz fogyasztáshátrány azoknál a modelleknél, ahol az 1,6-os dízelt váltja ki az új generációs 2,0 literes blokk.

A motorgyártás mellett az autógyártás is fontos részét jelenti az Audi Hungaria termelésének, ezen a téren is jelentős fejlesztések történtek. Megduplázták a karosszériaüzem méretét, a 90 000 négyzetméteres üzemben 700 robotot állítottak munkába – a munkavállalók visszajelzései alapján váltották ki a kevésbé ergonomikus állomásokat a gépi munkával. Jelenleg a gépek pontos beállítása zajlik az ütemterv betartásával, az első Q3-as karosszériák már el is készültek, de az előszéria csak jövőre indul. Azon kívül, hogy tavasszal várható bejelentés (Genfi Autószalon?) az ügyben, nem kívánták pontosítani a dátumokat a gyár képviselői.

A TT ugyan piacvezető a szegmensében, de ez a piaci kategória folyamatosan zsugorodik. A típussal kapcsolatban annyit említettek, hogy népszerű a soros öthengeres turbómotorral szerelt TT RS, illetve hogy 150-en kértek egyedi színű autót maguknak világszerte, a legnépszerűbb színválasztás pedig egyébként a cukorfehér.

De nemcsak az autógyárat fejlesztették, a szerszámgyár területét is megnövelték 50 000 négyzetméterrel, négy darab, több mint 2500 tonnás présgépet helyeztek üzembe az eddigiek mellett. Ennek a kapacitásbővítésnek az eredményeként készülnek Győrben külső karosszériaelemek az Audi, a Bentley és a Lamborghini számára – az új Urus szabadidő-autónak szinte az összes külső karosszériaelemét nálunk sajtolják. Nemrég üdvözölték az Audi Hungaria 12. ezredik alkalmazottját, a belső égésű motorok iránti kereslet csökkenése miatt egy műszakot megszüntettek, a 800 embernek házon belül találtak új pozíciót, illetve 500-at kölcsönadtak a pozsonyi VW-üzemnek, ahol szabadidő-autók összeszerelésén dolgoznak, így rutinosan térnek majd vissza a Q3-as gyártásindításra.