Újrahasznosít a Webasto. Megfelelő alapot keresett új tetőpaneljének bemutatására, és ehhez ideálisnak tűnt a Suzuki Splash, hiszen az esztergomi gyártású kis méretű egyterű olyan nagy fejtérrel rendelkezik, hogy még a tetőablak beépítése után is maradt elegendő fejtér.

Azonban a német beszállító nem egy széria Suzuki Splasht épített át, hanem a German E Mobile elnevezésű cég által elektromos hajtásúvá átépített autó prototípusát – ennél a példánynál még meghagyták a váltót – 2-esben kell indulni, 3-asban éri el végsebességét az autó -, az ügyfelek által megvásárolható példányok már egyfokozatú fogaskerék-áttétellel jönnek. A hatótávolság több, mint 100 km, az elektromotor 77 lóerős, a csúcssebesség 130 km/óra.

A Webasto azonban a tetőre koncentrál, ami igen figyelemreméltó darab. Nem elég, hogy az első utasok feje felett hatalmas méretű, nyitható üveg helyezkedik el, hátul egy 100 w elektromos teljesítményű napelem található. Ennek energiáját arra használják, hogy a tetőmozgató panelbe rejtett 10 w-os ventilátort hajtsák (indulás előtt átszellőztethető az utastér), illetve az első ülésekbe épített, szintén 10 w-os szellőztetőmotort hajtsák, és még a hátsó középső ülés helyére épített hűtőt is erről működtetik (akár – 10 Celsius fokos hőmérsékletet is tud a doboz.

A tetőventillátor annyira erős, hogy képes megtartani az A4-es papírlapot, az ülés szellőzése még farmeren keresztül is érezhető. Ha nem is a Suzuki Splash következő generációjában, de egy-két luxusautóban minden bizonnyal találkozunk majd a Webasto különleges tetejével. Igaz, még pár évet várnunk kell, hiszen a nagy gyártók is most, a Frankfurti Autószalonon találkoznak először a rendszerrel.

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.