Korábban már hírt adtunk arról, hogy a Mazda saját erejéből készíti el elektromos autóját a Mazda2 alapján, amely most be is mutatkozott. A tesztelési fázis már javarészt külső segítséggel fog zajlani, hiszen októbertől állami hivatalok és nagyvállalatok lízingelhetik a Mazda Demio EV-t.

Sikerült úgy átalakítani az autót, hogy sem az utas-, sem a csomagtér mérete nem csökkent a normál változathoz képest, a tömeg azonban jelentősen emelkedett: 1180 kg-ot nyom a mérlegen az akkumulátoros-elektromos változat. Az energiatárolást egy 20 kWh kapacitású lítium-ion telepre bízták, amelynek 346 V a feszültsége, az első kerekeket hajtó elektromotor teljesítménye 102 lóerő, nyomatéka 150 Nm.

Egy feltöltéssel a japán JC08 mérési ciklus alapján 200 km a hatótávolság, a csúcssebesség 120 km/óra. A Japánban elérhető 110 V-os feszültségű hálózatról 8 óráig tart egy normál töltés, míg gyorstöltővel 40 perc alatt lehet a maximális kapacitás 80 százalékára tölteni a telepeket. A mérnökök egyébként rögtön két töltőcsatlakozót is elhelyeztek a karosszéria bal (vezető felőli) oldalán, hátul találjuk a normál csatlakozót, az első sárvédőn meg a gyorstöltő dugóját. Természetesen a legújabb japán módi szerint nem csak felveszi az elektromos energiát a Mazda Demio EV, de szükség szerint azt le is tudja adni. A két, japán szabvány szerinti konnektor a csomagtér padlója alatt rejtőzik.

A Mazda első körben 100 darab Demio EV-t szeretne lízingbe adni Chugoku régióban, hogy az autók végig a gyár közelében maradjanak, és az esetleges üzemzavarokat a lehető leggyorsabban el tudják hárítani. Ha jól sikerül a publikus tesztelés, és nem tapasztalnak jelentős üzemzavarokat, elképzelhető, hogy a jelenlegi céldátumnál, azaz 2018-nál hamarabb is elérhetőek lesznek az akkumulátoros-elektromos Mazdák a vásárlóknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!