A dél-koreai márka korábbi autóihoz képest meglepően visszafogott, de azért elég egyedi megjelenéssel ruházták fel a Ssangyong e-XIV elnevezésű tanulmányautót, amelyet a Párizsi Autószalonon lepleznek le.

Újdonság, hogy a cég által korábban hanyagolt kompakt kategóriás szabadidő-autóról van szó, a felépítmény hossza 4160 mm, a szélesség 1790 mm, a magasság 1575 mm, a tengelytávolság 2,6 méter. Arról nincs információ, alvázas- vagy önhordó-e a karosszéria.

A technikáról jelen pillanatban annyit tudunk, hogy az akkumulátoros-elektromos hajtású e-XIV azért kapott egy belső égésű motorral hajtott generátort is, ami elfogadható hatótávolságot eredményez. Minden bizonnyal az anyacég, a Mahindra és azon belül is az elektromos autó specialista Reva is segített a hajtáslánc megalkotásában, ami azonban csak egyedi darab. Ha sorozatgyártásba kerül a dél-koreaiak kompakt szabadidő-autója, akkor hagyományos benzin- és dízelmotorokkal fogják majd forgalmazni. Leghamarabb 2014-ben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!